Aki nem vágta rá azonnal, hogy a Toyota Supra, az vagy nagyon fiatal, vagy az amerikai kocsik rajongója.
Az új Supra kb. olyan a benzinvérűeknek, mint kriptozoológusnak a jeti: mindenki hallotta már a legendákat, hogy (20 év után) megint lesz, létezik, időről-időre felröppent a hír, hogy láttak egyet, aztán kiderül, hogy kamu az egész, és főhettünk tovább a saját levünkben.
Eddig
A Toyota egy valamihez nagyon ért: úgy beindítja a kocsirajongók nyálelválasztását, mint talán egyetlen más cég sem (kivéve a Mazdát, a Subarut, és még néhányat). A modell titka, hogy várhatóan az ára civilek számára is belátható lesz, már ha a Toyota nem hazudtolja meg a típus hagyományait. Az új Supra tehát úgy lett ikonikus, hogy kapni még nem lehet, és a hívők nagytöbbsége még sosem látta –volt ugyan egy tesztvezetés, ám ott álcázott prototípusokkal mehettek autós újságírók, és ezzel szokatlan húzással a gyártó maga is sokat tett a balladai homály sűrítéséért. Ha az évekig csepegő hírekből is épülne sztalagmit, a Supráé lenne az egyik legmagasabb. Korábban hallottunk háromliteres, turbós sorhatosról, kb. 340 lóerős teljesítménnyel, aztán jött az infó, hogy lesz egy V6-os blokkal szerelt hibrid hajtásláncú változat is, de ezeket, ahogy mondani szokták, „sem megerősíteni, sem cáfolni nem állt a vállalat nyilatkozóinak módjában”.
Aztán Genfben minden tisztába került (persze nem)
Márciusban, a Genfi Autószalonon jött elő a gyártó a versenykivitellel – a Toyota GR Supra Racing Concept a maga 4,4 méteres hosszával és majd' 1,5 tonnás súlyával egyszerre múltidéző és újító gép. Persze ez nem az, amihez bárki, aki nyert a lottón megkaphatja a sluszkulcsot, ha van még ilyen az autóiparban. A genfi szörny a Gazoo Racing (a Toyota házi M részlege) bukócsöves, agyonspoilerezett verseny-prototípusa. Ami viszont már ekkor kiakasztotta a rajongók egy részét, az a fúzió: a Toyota ugyanis a BMW-vel közösen fejlesztette a masinát. Kell ez vajon? Nos, a két márkához kötődő leggyakoribb közhelyeket nézve (Toyota: tartós és megbízható, BMW: sportos és drága) a fúzióval senki nem járhat rosszul, beleértve a gyártókat és a rajongókat is.
A BMW-vel való együttműködésnek köszönhetően került a motorháztető alá a 3,0 literes turbós soros hathengeres motor és a 335 paci, márpedig a sorhatos BMW-ket ritkán szokták leszólni. A Japan’s Best Car magazin kitér arra is, hogy a gép 450 Nm-es nyomatékkal fut majd le a gyártósorokról. Ismerősek a számok? Nem véletlenül: az adatok egyeznek az új BMW Z4 és az 40i motor adataival. Na bumm: az autógyár 1978 és 2002 között gyártott modellje műszakilag a Celicát nyúlta le, most legalább hivatalos a közös gondolkodás. Szóval már biztos, hogy érkezik az új Supra, a 2018-as Goodwoodi Sebességfesztiválon 2019 első negyedévét jelölték meg a debütálás időpontjaként. Ennek ellenére lehet, hogy nálunk nem lesz gyakori.