A legfontosabb újdonság, hogy Plug-in Hybrid verziója is lesz az autónak, amelyben a négyhengeres turbómotort egy elektromotor egészít majd ki, no meg egy lítium-ionos akkumulátor és a 8 sebességes Steptronic automata sebességváltó.
A BMW szerint a Plug-in Hybrid teljesítmény szempontjából a 3-as szériás BMW-k hathengeres autóival is könnyedén versenyre kel, de jóval kedvezőbb az üzemanyag-fogyasztása. A 245 lóerős és 400 Nm maximális nyomatékra képes erőforrás-rendszerrel ellátott Plug-in Hybrid 2 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren, úgy, hogy csak 50 gramm széndioxidot bocsájt a levegőbe kilométerenként.
Csak elektromos meghajtással a jármű 120 kilométeres óránkénti tempót is bír és a teljesen feltöltött akkumulátorral 35 kilométer megtételére képes. A többi 3-as BMW-vel összehasonlítva amúgy nincs különbség az autók között, csupán annyi, hogy a hibrid csomagtartója leheletnyivel kisebb.
A jövőbe tekintve a BMW a következő plug-in hibridek esetében erősebb elektromotor használatára készül, az autó akkumulátorát pedig kétszer nagyobb kapacitásúra tervezik, mint amit a jelenlegi modell esetében használtak.