50 millió villanyautót ígér a Volkswagen

50 millió villanyautót ígér a Volkswagen

Herbert Diess vezérigazgató szerint olcsóbb gépeket raknak majd össze, mint a Tesla. Az Automotive News amerikai szakportálnak adott interjújában a főfőnök azt nyilatkozta: a cég elektromos autók gyártásával akarja megőrizni piacvezető szerepét.

Kijelentésének súlyt ad, hogy 2017-ben egymillió autót, azaz 2016-hoz képest 54 százalékkal több autót adtak el – tegyük hozzá, hogy az ún. dízelbotrány után rá is fért a cégre a pozitív visszacsatolás, miközben egyúttal bebizonyosodott, hogy a vásárlók és a hatóságok szempontjai nagyon is eltérhetnek. Mondhatnánk, hogy így logikus belengetni a szegény ember Tesláját belengetése, meg aztán honnan jönne máshonnan az elektromos népautó ötlete, mint a Volkswagentől – ha már a neve is mutatja.

Herbert Diess kifejtette: szeretnének részt venni az akkumulátorok olyan gyártóinak munkájában, mint pl. a Varta, vagy a BASF. Ez csak az első lépés, de már a második is megvan: a tömeggyártás érdekében a Passat modellek futószalagjait áthelyezik a VW emdeni telephelyéről a csehországi Skodához. Hogy miért? Nos, azért, hogy Emdenben a jövőben csak kisméretű, villanymeghajtású gépkocsikat gyárthassanak – és ezek ára az ígéretek szerint 20 ezer euró, azaz 6,5 millió forint körül marad. Kérdés, hogy mekkora és milyen autóért kérik majd el ezt a villanyautók mai árához képest szerény, de autóban inkább már középkategóriás összeget.

„Az elektromos autók elterjedése a következő években nem a Volkswagenen múlik majd" - mondta a VW vezérigazgatója. (Mondjuk eddig sem rajtuk múlott, inkább a Nissan-on, a Toyotán és a Tesla-n, akik már tényleg felmutattak valamit a villanyautózásban, és pillanatnyilag vezetik az eladásokat.)