Talán nincs a világon ismertebb – és szimpatikusabb – autógyűjtő, mint Jay Leno (James Douglas Muir Leno) aki nemrég töltötte be 70. életévét. A farmeringes egykori komikus ma már elsősorban autóiról ismert, tévéműsora sem stand up comedy vagy talk show többé, jó ideje a képernyőn is csak „Big Dog” nevű garázsának él, ha lehet így nevezni egy 181 autóból és 160 motorból álló, múzeumokat megszégyenítő autótörténeti katedrálist. A legszebb az egészben, hogy elsősorban nem valamiféle összehordott, „ki, ha én nem” gyűjteményről van szó, ahogy azt manapság olajsejkektől vagy focistáktól megszokta az ember.
Leno magasan képzett restaurátor, és az autózás történetének egyik legmélyebb és legigényesebb ismerője is, aki kifejezetten mérnöki szemmel gyűjti és újítja fel csapatával a motorizáció mérföldköveit. A becslések szerint nagyjából 52 millió dollárt (forintban kifejezve kb. 15,5 milliárdot) érő gyűjtemény kivétel nélkül az elképzelhető legigényesebb veteránfelújításon ment át, szó szerint eredeti, vagy annál jobb állapotban felújítva. A legrégebbi járműve 1906-os és gőzhajtású, de minden további nélkül vesz új autókat is, ha valamiért az adott típust kiemelkedőnek érzi. Gyűjteményében nemcsak gyári, de épített autók is szép számmal akadnak, ahogy az ikonikus „marhaságok”, autóipari vadhajtások sem állnak távol tőle.
Kollekciójának egyik legékesebb darabja pedig egy 1939-es Chrysler Royal – ahogy az a „Jay Leno’s Garage” műsor legújabb epizódjából kiderült. Érdekesség, hogy mielőtt Lenóhoz került volna a patinás jármű, pont annak a Johnny Carsonnak a tulajdonában állt, aki Leno elődje volt az amerikai televíziózás egyik legsikeresebb produkciója, a „The Tonight Show” házigazdájaként. Állítólag maga a Carson család kérte, hogy a népszerű showman halála után Lenóhoz kerüljön a korábban a Las Vegas-i Imperial Palace-ben kiállított autócsoda.
Jay Leno egyébként már azt is elárulta, hogy a kedvenc autója egy 1972-es Mercedes-Benz 600 Kompressor. Isten éltesse még sokáig!