Bár mifelénk nem sok Lada koptatja az aszfaltot, az orosz AvtoVaz tulajdonában levő márka eddig főleg a Lada Priora értékesítéséből szerzett komoly bevételeket, illetve a Nivából - a terepjárót még mindig sokan szeretik, ennek köszönhetően ünnepelheti hamarosan gyártása megkezdésének negyvenedik évfordulóját.
Minden jel arra mutat, hogy a modellpaletta kialakításánál az oroszok követték a Dacia példáját - ez pedig nem is olyan nagy meglepetés, tudva azt, hogy a Ladát birtokló vállalat 25 százaléka a Dacia-tulajdonos Renault konszerné.
Az AvtoVAZ bejelentése szerint öt év alatt öt új modellt fognak bemutatni, az elsőt pedig legkésőbb 2016-ban. Ezt a már jól bevált modellt, a Priorát fogja váltani és előreláthatóan Lada B néven jelentik majd be.
A modellválaszték bővítése egy Dacia Sandero típusú kisautóval fog folytatódni, majd egy crossover piacra dobása következik. A tervek szerint a negyedik egy városi terepjáró lesz, amely a Dacia Duster elenfelévé válhat a nemzetközi piacon, az ötödik modell pedig egy négykerék-meghajtásos terepjáró, amely az új Lada Niva is lehet. A név mindenesetre jól cseng, lehet, hogy érdemes lenne emellett maradni.