A motorháztető alatt ott lapul egy 1,6 literes turbómortor, melyiket két elektromotor is segít - ezek egyenként 115 lóerősek. Így lesz a Peugeot új hibridjéből 500 lóerős és 730 Nm-es nyomatékú sportverda. A Peugeot képviselői viszont úgy mutatják be az autót, mint egy családi hatchback, amely egy sportautó teljesítményével vetekszik. Nos, a 308 R Hybrid nemhogy vetekszik néhány sportautóval, hanem ott is hagyja őket a rajtnál. 100 kilométeres óránkénti tempóra 4 másodperc alatt gyorsul, a végsebességét pedig gyárilag 250 km/h-ra limitálták. Az autó károsanyag-kibocsájtása 70 gramm kilométerenként.A 308 R Hybrid 500 lóerejét négy különböző módozatban lehet felhasználni. Hot Lap módban az autó teljes teljesítmánye a rendelkezésünkre áll, így aki igazán sportosra akarja venni a figurát, az ezt használja a legtöbbször. Ám a mindennapi életben nincs mindig szükség ekkora teljesítményre, ezért ott a 400 lóerős és 530 Nm-es Track mód, a 300 lóerős, mindennapi használatra szánt Road mód vagy a legszelídebb ZEV mód, amely főleg az elektromotorokra támaszkodik.