Ezzel a svéd gyártó olyan autóknak hozna erős ellenfelet, mint például a Ford Focus RS. Az autó a V40 Polestar nevet viselheti, motorházteteje alatt pedig egy olyan négyhengeres, 320 lóerős motor lapulna, amely az XC90-esben is megtalálható.
Az XC90-esben ez a motor a Twin Engine Hybrid technológia része, ugyanis mellette még egy 80 lóerős elektromotor is szolgálatot teljesít. Ha viszont a 320 lóerős motor egyedül kerül a Polestarba, akkor nagyon meg kell dolgoznia az elismerésért - ha valóban nagy teljesítményű autók ellenfele akar lenni, akkor 0-ról 100 kilométeres óránkénti sebességre olyan 6 másodperc alatt kell gyorsulnia, végsebessége pedig el kell érje a 250 kilométert óránként.
Ahogy az S60 Polestar és a V60 Polestar esetében, a V40 Polestarnál is komoly munka vár a Volvo mérnökeire, hogy még stabilabbá, biztonságosabbá és még könnyebben kormányozhatóvá tegyék az autót. Valószínűleg az autót állítható Ohlins lengéscsillapítókkal és nagyobb, Brembo fékekkel szerelnék fel. Ha megvalósul, az is lehetséges, hogy a V40 Polestar összkerék-meghajtású lesz akár az S60/V60 Polestar, tehát nem viszi magával a V40-esbe szerelt elsőkerék-meghajtást.