A Dodge ereje nem vész el, csak átalakul

A Dodge ereje nem vész el, csak átalakul

Manapság, amikor egy sportos autókról ismert márka vezetője nyilatkozik a jövőbeli terveikről, a benzingőz, a motorzaj és a lóerők szerelmesei rögtön összerezzennek. Az elektrifikáció felé fordulás, amiről most szinte mindenki beszél, ugyanis többnyire egyet jelent azzal, hogy rövidesen leszámolnak mindennel, ami miatt olyan sokan megszerették az adott brandet. Nos, a Dodge esetében ez talán csak részben igaz, sőt, a cég első embere szerint az „izomautók” rajongói még nyerhetnek is a villanykorszakkal.

Kezdjük a rossz hírrel. Timothy Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója a napokban az amerikai CNBC-nek adott interjút, amiben az iparági trendeket nézve nem meglepő módon elismerte, hogy a Hellcat névre hallgató, 6.2 literes, kompresszoros, V8-as motorjaikkal felszerelt kocsik napjai meg vannak számlálva. Hiába adtak el ugyanis a hírek szerint 5 év alatt mintegy 50 ezret belőlük, a szigorodó üzemanyag-fogyasztási követelmények miatt a jövőben már nem lehet ezeket nyereségesen a piacon tartani.

A Dodge kínálatában jelenleg három típus, a kétajtós Challenger, a négyajtós Charger és a Durango nevű SUV található. Mind a hármat kínálják az említett Hellcat változatban, 7-800 lóerővel és 300-320 km/h körüli csúcssebességgel. Kuniskis szerint hasonlóan figyelemre méltó adatokat az elektromos erőforrásokból is ki lehet hozni (sokan már meg is tették), így bár a benzin és a zaj idővel a Dodge-nál is odalehet, a karakterüket adó sportosságot nincs ok temetni. A vezérigazgató egyenesen „Teljesítmény 2.0”-nak keresztelte az elektrifikációt, ami elhozza az izomautók új aranykorát.

Sokan ehhez hozzáteszik, a fenti nyilatkozat vélhetően összefügg azzal, hogy az USA új elnöke, Joe Biden első intézkedéseinek egyikeként több klímavédelmi rendeletet is aláírt a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében. Az új szelekhez pedig az autóiparnak is alkalmazkodnia kell, többek közt tisztább meghajtású járművek gyártásával. Nem véletlen, hogy a szektor másik helyi zászlóshajója, a General Motors is gyorsan bejelentette, 2035-re teljesen átáll villanyautók gyártására.

Ami a Dodge lehetőségeit illeti, számukra alighanem a „fejük fölött” az év elején létrejött Stellantis óriásvállalat kínálhat esélyt arra, hogy belátható időn belül ütőképes elektromos hajtáslánchoz jussanak. Az összesen 16 márkát (a Dodge mellett pl. Peugeot, Citroën, Fiat, Jeep, Opel) soraiban tudó konglomerátum létrehozásának egyik fő motivációja éppen az volt, hogy a házon belüli fejlesztéseket költséghatékonyan tudják felhasználni több helyen. Ha lehet hinni az ígéreteknek, akkor a Stellantisnál valakik talán már el is kezdtek egy bivalyerős villanyerőforráson dolgozni…