Néhány hét múlva kezdődik a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság Németországban, azonban az eddigi kontinensviadaloktól eltérően idén nem a német Volkswagen lesz a hivatalos e-mobilitási partnere az eseménynek, hanem a kínai BYD, amely a megfizethető luxus mottóval mutatkozott be a piacon. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében a fentiek apropóján a kínai vállalat térnyerési kísérletét foglaljuk össze.
Az elektromos hajtású modellekre specializálódott kínai cég biztosítja majd az autókat az idei Eb hivatalos résztvevőinek, és természetesen a torna ideje alatt láthatóak lesznek a New Energy Vehicle fejlesztések is. A vállalat nem titkolt szándéka, hogy márkáját ezzel a jelenléttel közelebb hozza az európai piachoz, és elkötelezettséget mutasson a zöldebb és intelligensebb mobilitási megoldások iránt. Úgy tűnik, erre szüksége is van, ugyanis a januári bejelentés óta az eddigi adatok alapján Németországban és Európában sem pörögnek a várt eladási számok, sőt, világszerte sem a legjobbak a mutatói. A vállalat ígérete szerint valamennyi helyszínen, beleértve a szurkolói zónákat is nagy létszámban jelen lesz, ahol a drukkerek testközelben láthatják a csúcstechnológiáikat és kipróbálhatják a legújabb modelljeiket.
2018 és 2022 között az UEFA mobilitási partnere a Volkswagen volt, így a német vállalatnak szívfájdalom lehet, hogy pont a hazai rendezésű Európa-bajnokságon nem képviselteti a márkát. Kérdés, vajon tud-e olyan emlékezeteset húzni a BYD, mint a Volkswagen 2021-ben, amikor a nyitómérkőzés labdáját távirányítós autóval szállította a játéktér kezdőkörébe. 2024. június 14. és július 14. között kiderül.
Azonban nem feltétlenül kell elmennünk Németországig, ha BYD-járművet szeretnénk kipróbálni, ugyanis május végétől Miskolcon tesztelik a cég Magyarországon elsőként Komáromban gyártott eBus B18 típusú, mintegy 18,75 méter hosszú és 511 kWh összkapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorcsomaggal felszerelt csuklós elektromos buszát (képünkön), amelyen az utasok ingyenesen utazhatnak a kijelölt tesztidőszakban. A magyar rendőrség flottájában is megtalálható már a BYD Atto 3 elektromos modellje, azonban remélhetőleg a rend őrein kívül nem sokaknak adatik meg, hogy ennek a különleges zsarujárgánynak a kényelmét a hátsó ülésről is megtapasztalhassák.
A jelenleg Szegeden terjeszkedő kínai cég tehát itthon és Európában is nagyon próbálkozik, bevetve jó néhány PR- és marketingstratégiát, de hogy megtérül-e a befektetése például a foci Eb-n, arra legfeljebb az év végi adatokból következtethetünk majd.