Mi tagadás, nehéz nem a brutális méretű hűtőmaszkot kiszúrni elsőre a vadonatúj Lexus LX divatterepjárókon, pedig ilyen téren láttunk mostanában néhány egészen meghökkentő megoldást az autóiparban. A negyedik generációjába lépett nagyméretű SUV friss premierje kapcsán azért bőven van még mit megemlíteni – úgyhogy lássuk, mit érdemes tudni a Toyota „luxusrészlegének” legújabb zászlóshajójáról!
Ha már a Toyotát említettük, természetesen az új Lexus LX is, ahogy a típus 1996-os debütálása óta mindegyik elődje, jelentős mértékben a Toyota Land Cruiser aktuális változatára épül. Olyannyira, hogy egyesek némi leegyszerűsítéssel az idén nyáron leleplezett J300-as Land Cruiser „prémiumverziójának” aposztrofálják az új Lexust, amit a műszaki adatokra pillantva nehéz is vitatni.
A márkakereskedésekbe jövőre érkező új LX-ek nyitásként kétféle, egyaránt hathengeres motorral lesznek elérhetőek. A benzines változat 3.4 literes és 415 lóerős, a dízeles pedig 3.3 literes és 309 lóerő tartozik hozzá. Sajtóértesülések szerint rövidesen bejelentésre kerülhet egy öntöltő hibrid variáns is, amelyben a Toyota Tundrából ismerős, 443 lóerős rendszerteljesítményű hajtás kaphat helyet. Az sem lenne meglepő, ha Európában végül ez utóbbi típus értékesítésére feküdne rá leginkább a vállalat.
A jelentősen „összezsugorodó” erőforrásokból is adódóan (az LX-ek harmadik generációja még 5.7 literes motorokkal is kapható volt) az autó tömege a hírek szerint kb. 200 kilót csökkent, ami a Lexus tájékoztatása szerint – számos egyéb fejlesztéssel karöltve – jócskán növeli a kocsi vezethetőségét, mind közúton, mind terepen. Más kérdés, hogy reálisan nézve még egy ilyen masszív szabadidő-autó tulajdonosai közt is kisebbségben lehetnek azok, akik off-road körülmények közt használják járművüket.
És ha már fentebb kvázi egy „fényűző Land Cruisernek” tituláltuk az új LX-eket, nem árt számba venni azokat a tulajdonságait is, amik alapján rászolgál a prémium jelzőre. Nos, a legifjabb Lexusok már „VIP-kivitelben” is elérhetőek lesznek, amelyekbe mindössze 4 ülés kerül, hátulra egyenesen két bőrfotel. A legkényelmesebb kétségkívül az „anyósülés” mögötti hely lesz a maga akár 1,1 méteres lábterével és a csaknem 50 fokig hátra dönthető székével – bár lehet, hogy ezt már találóbb lenne „ágynak” nevezni.
Az újdonságok sorába kívánkozik még az ujjlenyomat-azonosításon alapuló indítógomb, amit most először alkalmaznak a Lexusnál mint új fegyvert a lopás elleni védelemben. A cég a vásárlói döntések meghozatalához szükséges egyik legfontosabb adattal, jelesül az új LX terepjárók árával egyelőre még adós, de sokat minden bizonnyal már erre sem kell várni, hiszen a Lexus közleménye 2022 elejére ígéri az értékesítés startját.