Szinte minden kategóriában szoros versenyt hozott a hazai Év Autója választás, amelynek eredményei a napokban váltak nyilvánossá. A tavaly útjára indított kezdeményezés lényege, hogy az egyéb díjakban nem érdekelt autós szaklapok képviselőiből álló zsűri előre lefektetett, de természetesen a szubjektivitásnak is teret engedő szempontrendszer alapján pontozza a benevezett járműveket, majd hirdet győzteseket. Lássuk, kiknek van okuk örülni!
Először is szögezzük le, hogy a szervezők különválasztották az Év Magyar Autója 2020 és a Magyarország Autója 2020 elismeréseket – előbbiért csak a hazánkban gyártott modellek szállhattak ringbe. Itt három aspiráns akadt, a Győrben készülő Audi Q3, valamint az Esztergomban gyártott Suzuki SX4 S-Cross és Suzuki Vitara. Az ítészek a japán cég autóit látták jobbnak: az SX4 S-Cross lett az Év Magyar Autója, megelőzve márkatársát.
A Magyarország Autója díjnál értelemszerűen nagyobb volt a „csúcsforgalom”, hiszen itt már nem szorítkoztak a hazai produktumokra, így a bőséges kínálatot látva az ötletgazdák több kategóriára osztották a mezőnyt. A kisautóknál a Renault Clio diadalmaskodott, épp csak maga mögé utasítva az Opel Corsát. A dobogó legalsó fokára, tisztes távolból, a Suzuki Swift állhatott fel.
A családi autóknál az iméntinél is szorosabb volt a „befutó”: a Toyota Camry végül egyetlen ponttal ért el többet, mint a BMW 3-as sorozata. A harmadik helyre a Volkswagen Passat jött be. Az iménti kategóriához hasonlóan a szabadidő-autóknál is több, egymással rokon szegmens versenyzett. Itt is 1 pont döntött, a mini crossovernek számító SEAT Arona ennyivel bizonyult jobbnak a már inkább a közepes méretű SUV-k közé sorolható BMW X5-ösnél. Nem volt nagy a soron következő jelöltek lemaradása sem, a harmadik a Citroën C5 Aircross, a negyedik pedig sokak előzetes favoritja, a Toyota RAV4 lett.
Az Év Zöldautója díjnál is külön-külön hirdettek bajnokot a plug-in hibridek és a teljesen elektromos autók mezőnyében. Utóbbiaknál a Kia e-Niro gyűjtötte a legtöbb pontot, megelőzve a Mercedes-Benz EQC-t, valamint az Audi e-tront. A „konnektoros” hibridek közül pedig a jelek szerint az Opel Grandland X PHEV nyűgözte le leginkább a zsűritagokat, akik a BMW 530e-t rakták a 2., a Mitsubishi Outlander PHEV-t pedig a 3. helyre.
Érdekesség, hogy nemcsak a „profik” pontozhattak, hanem a közönség is, az ő díjukat pedig az a Kia XCeed zsebelte be, amely a zsűrinél a saját kategóriájában (családi autók) „csak” negyedik lett.