A női szíveket (is) elnyerte a Peugeot 308

A női szíveket (is) elnyerte a Peugeot 308

A március 8-i nemzetközi nőnapra időzítették az Év Női Autója (Women’s World Car of the Year) szavazás eredményhirdetését. A kizárólag női szakújságírókból álló zsűri hat kategóriában nevezte meg a legjobbakat, melyek között – a különböző autós díjaknál mostanra már megszokott módon – túlsúlyban voltak a részben vagy teljesen elektromos modellek. Az abszolút győztes címről azonban némi meglepetésre lemaradtak a villanyautók, hiszen azt a Peugeot 308 söpörte be!

A szóban forgó díjat még 2009-ben indította útjára egy új-zélandi autós újságíró hölgy, Sandy Myhre, a kezdeményezés pedig mostanra alaposan kinőtte magát: ezúttal már 5 földrész 40 országából (köztük hazánkból) 56 ítész értékelte a 2021 januárja és decembere között forgalomba került, új modelleket. A kalapba végül 65 „versenyző” került, melyeket hat különböző szegmensre osztottak: városi autók, családi SUV-ok, nagyméretű SUV-ok, teljesítményorientált járművek, nagyautók és 4x4-esek.

Mielőtt bárki azt hinné, hogy a zsűri amolyan „csajos” kocsikat keres, gyorsan tegyük hozzá, hogy a tavalyi évben például az összes induló közül a Land Rover Defender terepjáró kapta a legtöbb pontot, ami finoman szólva sem az a „sztereotipikus” női autó. Az elismerés hivatalos oldala is leszögezi, az ő szempontjaik is pontosan ugyanazok, mint bármelyik autósé, azaz többek közt a biztonság, a minőség, az ár, a dizájn, a vezethetőség vagy épp a környezettudatosság. Ezzel együtt biztosak lehetünk abban, hogy a gyártók árgus szemekkel figyelik ennek a díjnak a sorsát, hiszen a nőknek az autóvásárlással kapcsolatos döntések jelentős részére van befolyásuk világszerte.

Ebből kiindulva most a Peugeot háza táján lehetnek a legelégedettebbek, a 308-as ugyanis nemcsak a saját kategóriájában (városi autók) bizonyult elsőnek, de összességében is a legmagasabbra taksálták. A típus egyébként a közelmúltban nyilvánosságra hozott Európai Év Autója szavazáson sem vallott szégyent, hiszen 4. lett, ami a legelőkelőbb helyezés volt azok közül az autók közül, amelyekben belsőégésű motor is akad.

A tavaly harmadik generációjába lépett, az orr-rész megoldásait illetően a 3008-as és 5008-as Peugeot-kat idéző kocsi egyik újdonsága, hogy egyetlen „valódi” műszer sem található benne, valamennyi információ az LCD-kijelzőkről olvasható le. A fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt autó 1.2 literes benzines, 1.5 literes dízeles, valamint kétféle plug-in hibrid változatban került forgalomba, utóbbiak közül az izmosabb verzió kombinált teljesítménye 225 lóerő.

Ami a többi győztest illeti, a családi szabadidő-autók mezőnyében a Kia Sportage diadalmaskodott, a terebélyesebb SUV-ok között a BMW iX, a nagyautóknál a Ford Mustang Mach E, a teljesítményre kihegyezett járművek közt az Audi e-tron GT, míg az összkerékhajtásúak piacán az 56 szakértő újságírónő a Jeep Wrangler konnektoros hibrid variánsát hozta ki nyertesnek.