Az elektronikai cikkek világában jártas olvasóknak alighanem ismerős a Foxconn neve – és bizonyára az sem mindenkinek újdonság, hogy a tajvani gigavállalat egy ideje az autóiparban is igyekszik megvetni a lábát. Tavaly három teljesen elektromos jármű érkezését jelentették be, most pedig újabb két modelljükről rántották le a leplet. A kocsik elnevezését látva a cég nem is nagyon rejti véka alá, hogy elsősorban a Tesla orra alá szeretne borsot törni.
A Foxconn eddig elsősorban az Apple-termékek szerződéses gyártójaként volt híres – de készülnek az üzemeikben Blackberry-, Nintendo-, Microsoft-, Nokia- és Sony-eszközök is. Az eredetileg Hon Hai Technology Group nevet viselő techóriás azonban a jelek szerint szeretné, ha rövidesen nemcsak az iPhone-okról, hanem a villanyautókról is sokan rájuk asszociálnának. Ennek érdekében 2020-ban az egyik legnagyobb tajvani járműgyártóval (a Yulon Grouppal) karöltve létrehozták a Foxtron brandet, melynek egyre szélesedik a palettája.
Szinte napra pontosan egy éve jelentették be a – félreérthetetlenül a Tesla által bevett névadási módszert követő – Model C nevű SUV-ot és a Model E nevű szedánt: a nemzetközi sajtó előbbit a Tesla Model X, utóbbit pedig a Tesla Model 3 vetélytársának kiáltotta ki. Bizonyítva, hogy azért nemcsak az amerikai rivális „kottájából játszanak”, a fentiekkel egy időben harangozták be a Model T néven futó, ugyancsak tisztán elektromos buszt is, amit az ígéretek alapján a tajvani tömegközlekedési vállalat vesz majd elsőként használatba.
A Foxtron felhozatala most tovább színesedett, hiszen minap bemutatták a Model B névre keresztelt kocsijukat (képünkön), amely egy ferdehátú és egy crossover stílusjegyeit ötvözi. A már említett két személyautójukhoz hasonlóan az újdonság formatervezéséért is a Pininfarina gondoskodott. A patinás olasz cég rendszeresen dolgozik együtt a Ferrarival, a Maseratival, az Alfa Romeóval vagy épp a Fiattal, de az utóbbi időben több feltörekvő (főként ázsiai) vállalat járműveinek designját is megálmodták.
A Model B-ről (csakúgy, mint a szintén nemrég belengetett Model V nevű pick-upjukról) az október 18-i hivatalos premier során hangzanak majd el a pontos részletek. Annyit már lehet tudni, hogy az első ránézésre a Tesla Model Y, a Hyundai Ioniq 5 és a Volkswagen ID.4 „ligájában játszó” típus a Foxconn által kifejlesztett, MiH nevű platformra épül. A cég korábbi közlése szerint ez az alap akár 850 lóerős teljesítményű és csaknem 800 kilométeres hatótávú villanyautók „befogadását” is lehetővé teszi.
A Foxtron Model B gyártása akár már jövőre elkezdődhet Kínában, 2024-ben pedig a Foxconn amerikai üzeme is bekapcsolódik a termelésbe, ahol évi félmillió jármű előállítása a cél. Annak megválaszolásához, hogy ez a szám mennyire reális, és a Foxtron ténylegesen „mennyi levegőt tud elszívni a Tesla elől”, a konkrét adatok (és persze az ár) küszöbön álló ismertetése után egy fokkal közelebb kerülünk majd.