A Porsche már első tömeggyártásban készülő teljesen elektromos autója, a Taycan 2019-es piacra dobásakor előrevetítette, hogy az új név köré idővel egy komplett „családot” alapít, változatos felépítésű és teljesítményű kocsikkal. Ezen ígéretükhöz az elmúlt két évben is hűek maradtak, most pedig itt van két újabb nagy lépés: a napokban kezdődött Los Angeles Auto Show keretében bemutatták a Taycan GTS és GTS Sport Turismo modelleket.
A GTS elnevezést 1963-ban használta először a Porsche a 904-es versenyautónál (Porsche Carrera GTS), a ’80-as, ’90-es évekre pedig már a márka karakterének fontos részévé vált. A mindig is erőt sugalló változat mind ez idáig egyetlen modell palettájáról hiányzott: a Taycanéról. A bevezetőből azonban már kiderült, hogy immár az első teljes évében (2020) 20 ezer példányban eladott villanyautó sem kivétel.
A vadiúj GTS sportkocsi a német gyártó hivatalos közlése szerint 598 lóerős teljesítményt tud felmutatni, amivel a már az utakon lévő Taycanokat nézve a 4S (571 lóerő) és a Turbo (680 lóerő) verzió közé érkezik. A hatótávot illetően azonban a GTS jelenti majd a csúcsot: a kocsiba 93.4 kWh-s lítiumion akkumulátorcsomag kerül, amivel a WLTP-szabvány szerint 504 kilométer tehető meg újratöltés nélkül. A korábbi rekorder házon belül a hosszútávra optimalizált „alap” Taycan volt, 484 km-rel.
A Porschénél gondoltak azokra is, akik bár elektromos autóra szavaznak, de azért úgy gondolják, hogy a dinamikus vezetési élményhez a motorzaj is hozzátartozik. A mesterséges hangokról a továbbfejlesztett Porsche Electric Sport Sound funkció gondoskodik. További izgalmas extra a most debütáló, szabályozható áteresztőképességű napfénytető. A speciális, folyadékkristályos fóliának köszönhetően a sofőr a két véglet, azaz az átlátszó és a teljesen besötétített, között több átmeneti beállítást is választhat a felülről érkező fény mértékét illetően.
A kombi felépítésű Sport Turismo műszaki paramétereit illetően a Porsche még adós a részletekkel, de a képek alapján az újdonság a már korábban megismert Cross Turismo közeli rokonának tűnik – azzal a kivétellel, hogy a Sport Turismóról teljesen hiányoznak az off-road designelemek. A cég ezt a változatot azoknak ajánlja, akik a sportos teljesítményt szeretnék ötvözni a mindennapi, praktikus használattal – utóbbiról pl. az 1200 literes csomagtér gondoskodik.
Az ígéretek szerint a GTS és a Sport Turismo is 2022 tavaszán érkezik a kereskedésekbe. A két legifjabb Taycan németországi árai már ismertek, ott nagyjából 130 ezer euróról, átszámítva 48 millió forintról indul az értékesítés.