A vágyak legújabb tárgya a Lamborghinitől

A vágyak legújabb tárgya a Lamborghinitől

Már-már törvényszerű, hogy ha egy cég bemutat egy lélegzetelállító sportautót, annak előbb-utóbb előrukkolnak a nyitott tetős változatával is. Így történt ez most a Lamborghininél is: a tavaly ősszel leleplezett Sián után most itt a Sián Roadster, amely a tetejétől megszabadult ugyan, de az elődjét jellemző elképesztő számoktól nem!

Nem véletlen persze, hogy a patinás olasz gyártó „még egy bőrt le akar húzni” az autóról, hiszen a forintra átszámítva kicsivel több mint 1 milliárdos vételár ellenére a kétajtós kupéból mind a 63 darab elkelt – méghozzá már az előtt, hogy legördültek volna a futószalagról. A hírek szerint pedig ez nem lesz másként a „kabrió” változatnál sem: a tervezett 19 példánynak szintén megvan már a maga dúsgazdag tulajdonosa.

Kezdjük azzal, hogy mi az, ami nem változott. A Sián Roadsterben ugyanaz a 6.5 literes, V12-es, 785 lóerős (egyébként az Aventadorból ismerős) benzinmotor és 48V-os, sebességváltóba integrált villanyerőforrás dolgozik majd, mint az alapjául szolgáló sportkupéban. Mindez együttesen 819 lóerős teljesítményt és 350 km/h körüli csúcstempót eredményez.

Ha hinni lehet a teszteknek, a nyitott tetejű változat egy hajszállal lett „lomhább” elődjénél: 2,8 helyett 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. Mindez persze így sem kis mérnöki munka eredménye, hiszen a kocsi felületeit úgy kellett optimalizálni, hogy a tető hiánya ne befolyásolja jelentősen a páratlan aerodinamikai mutatókat. Az egyik ilyen bravúr, hogy a hátsó aktív hűtőrácsok hőre reagáló anyagból készültek, így a kipufogóból érkező meleg hatására elmozdulnak és megnyitják a légáramlás útját.

Ezen kívül megújult a két bukóíves motorháztető is, amelynek kialakítását elnézve nem jelentene különösebb kihívást valamiféle tetőszerkezet opcionális beillesztése – már ha erre mutatkozik igény a vásárlók részéről. Apropó vevők, az egyediség jegyében a leendő tulajok monogramja is rákerül majd az autókra, egész pontosan a 3D nyomtatással készülő szellőzőrácsokra.

A Lamborghini ígérete szerint a hibrid, nyitott tetős csúcsautó minden eddiginél jobb vezetési élményt és dinamizmust kínál majd – mindezt pedig a „szabad ég alatt”.