Az ember azt hinné, hogy ha egy gyártó előrukkol egy több mint 1900 lóerős hiperautóval, akkor azzal legalább egy kis ideig megelégszik, és a „teljesítményhajszolás” helyett más irányban keresi a fejlődés útját. A horvát Rimac vállalatnál azonban nem így gondolkodtak, a nagyjából két éve bemutatott Nevera nevű modelljüknek ugyanis most itt egy még erősebb változata, a Nevera R! A négy villanymotor által hajtott, kétajtós kupé elődjénél is szédületesebb számokat produkál – többek közt ezekre térünk ki az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.
A Rimac Nevera R egész pontosan 2107 lóerős, ezzel belép a „2000 felettiek” igen szűk klubjába, amelynek eddig az Aspark Owl, a Lotus Evija vagy épp a Koenigsegg Gemera voltak a tagjai. A Bugatti brandet is birtokló cég fejlesztésének fókuszában az erőforrásokban rejlő tartalékok felkutatása mellett az aerodinamikai finomhangolás állt, ennek jegyében a jármű egyebek mellett új, nagy méretű diffúzort kapott. Ezt egészíti ki a még korszerűbb fékrendszer és a Michelin Cup 2 gumiszett, amelyek a Rimac tájékoztatása szerint egyaránt jelentősen javítják a már addig sem épp mindennapi vezetési élményt, különösen a kanyarokban.
Ha a fentiekhez hozzátesszük, hogy az extrém sportkocsi közben 35 kilogrammot is „leadott” több mint 2 tonnás tömegéből, akkor már tényleg magától értetődő, hogy a gyorsulással kapcsolatos értékei jócskán javultak. A Nevera R a tesztek alapján mindössze 1,81 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet (a „sima” Neverának ehhez 1,97 mp kellett), 4,38 mp alatt már 200-on van, és a 300-as tempóhoz is elegendő neki 8,66 mp (9,2 mp helyett). Ez pedig messze nem a csúcs, az autó végsebességét ugyanis 412 km/h-ban határozták meg.
Már a 150 példányban készülő, „alap” Neverát sem szánta tömegterméknek a gyártó, de a Nevera R még ehhez képest is limitált a maga 40 darabosra tervezett szériájával. Ami az árat illeti, az eddigi 2 millió eurós (átszámítva kb. 785 millió forintos) összeg a hírek szerint 2,3 millió euróra (azaz mintegy 905 millió forintra) kúszott fel. Villanyautó lévén nem maradhat ki a hatótáv sem (bár a leendő tulajdonosokat aligha ez az adat érdekli legjobban): a legújabb horvát hiperautó 108 kWh-s akkumulátora nagyjából 500 kilométer megtételére elegendő energiát képes raktározni.
Ehhez kapcsolódó friss hír még, hogy a Rimac Neverával azonos alapokra épülő Pininfarina Battistából is kijött egy új verzió a napokban. A Targamerica névre keresztelt kocsi ugyan a maga 1900 lóerős teljesítményével kis túlzással „elbújhat” a Nevera R mögött, ám ha megjegyezzük, hogy egy nyitott tetős autóról van szó, akkor azért látszik, hogy a maga kategóriájában ez is világszenzációt jelent.