Amikor az 1914 lóerő is „kevés”

Amikor az 1914 lóerő is „kevés”

Az ember azt hinné, hogy ha egy gyártó előrukkol egy több mint 1900 lóerős hiperautóval, akkor azzal legalább egy kis ideig megelégszik, és a „teljesítményhajszolás” helyett más irányban keresi a fejlődés útját. A horvát Rimac vállalatnál azonban nem így gondolkodtak, a nagyjából két éve bemutatott Nevera nevű modelljüknek ugyanis most itt egy még erősebb változata, a Nevera R! A négy villanymotor által hajtott, kétajtós kupé elődjénél is szédületesebb számokat produkál – többek közt ezekre térünk ki az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

A Rimac Nevera R egész pontosan 2107 lóerős, ezzel belép a „2000 felettiek” igen szűk klubjába, amelynek eddig az Aspark Owl, a Lotus Evija vagy épp a Koenigsegg Gemera voltak a tagjai. A Bugatti brandet is birtokló cég fejlesztésének fókuszában az erőforrásokban rejlő tartalékok felkutatása mellett az aerodinamikai finomhangolás állt, ennek jegyében a jármű egyebek mellett új, nagy méretű diffúzort kapott. Ezt egészíti ki a még korszerűbb fékrendszer és a Michelin Cup 2 gumiszett, amelyek a Rimac tájékoztatása szerint egyaránt jelentősen javítják a már addig sem épp mindennapi vezetési élményt, különösen a kanyarokban.

Ha a fentiekhez hozzátesszük, hogy az extrém sportkocsi közben 35 kilogrammot is „leadott” több mint 2 tonnás tömegéből, akkor már tényleg magától értetődő, hogy a gyorsulással kapcsolatos értékei jócskán javultak. A Nevera R a tesztek alapján mindössze 1,81 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet (a „sima” Neverának ehhez 1,97 mp kellett), 4,38 mp alatt már 200-on van, és a 300-as tempóhoz is elegendő neki 8,66 mp (9,2 mp helyett). Ez pedig messze nem a csúcs, az autó végsebességét ugyanis 412 km/h-ban határozták meg.

Már a 150 példányban készülő, „alap” Neverát sem szánta tömegterméknek a gyártó, de a Nevera R még ehhez képest is limitált a maga 40 darabosra tervezett szériájával. Ami az árat illeti, az eddigi 2 millió eurós (átszámítva kb. 785 millió forintos) összeg a hírek szerint 2,3 millió euróra (azaz mintegy 905 millió forintra) kúszott fel. Villanyautó lévén nem maradhat ki a hatótáv sem (bár a leendő tulajdonosokat aligha ez az adat érdekli legjobban): a legújabb horvát hiperautó 108 kWh-s akkumulátora nagyjából 500 kilométer megtételére elegendő energiát képes raktározni.

Ehhez kapcsolódó friss hír még, hogy a Rimac Neverával azonos alapokra épülő Pininfarina Battistából is kijött egy új verzió a napokban. A Targamerica névre keresztelt kocsi ugyan a maga 1900 lóerős teljesítményével kis túlzással „elbújhat” a Nevera R mögött, ám ha megjegyezzük, hogy egy nyitott tetős autóról van szó, akkor azért látszik, hogy a maga kategóriájában ez is világszenzációt jelent.