A minap lehullt a lepel a Hyundai Ioniq 6-ról, a dél-koreai gyártó tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerülő, teljesen elektromos szedánjáról. A végleges változat sokkal kevésbé fest meghökkentően, mint a 2 éve bemutatott koncepcióautó, de azért így is magára vonja a tekinteteket, többek közt a szegmensében is szokatlanul áramvonalas formavilágával. Azzal kapcsolatban viszont, hogy pontosan mit rejt majd ez az ígéretes külső, egyelőre csak spekulációk láttak napvilágot.
Az Ioniq 6 „előfutárának” tekinthető Hyundai Prophecy a 2020 márciusi Genfi Autószalon mutatkozott volna be, ám végül az lett az egyik első nagy rendezvény, amelyet Európában a koronavírus miatt elhalasztottak. A vállalat így csak az interneten prezentálta a tanulmányautót, amely ezzel együtt nagy visszhangot keltett, köszönhetően többek közt a sokakat a Porsche 911-esre emlékeztető kinézetének és a számos, igencsak merész designelemének.
Utóbbiak közül a középső tetőoszlop nélküli, egymással szembe nyíló ajtókialakítás „menet közben” kikopott, a most debütált Ioniq 6 ugyanis ilyen téren a konzervatív vonalat képviseli – leszámítva a karosszéria síkjába süllyesztett, és csak nyitáskor kiemelkedő kilincseket. Ami viszont maradt, az a rendkívül alacsony, egész pontosan 0,21-es légellenállási tényező, ami a Hyundai berkein belül rekord, de iparági mércével mérve is igencsak figyelemre méltó.
A gondos aerodinamikai tervezés alighanem sokat hozzátesz majd a villanyautó hatótávjához, amelynek részletei, hasonlóan az erőforrás pontos paramétereihez, mint utaltunk rá, még nem ismertek. Ez várhatóan néhány héten belül megváltozik, de addig is kiindulási alapként jegyezzük meg, hogy az Ioniq 6 a „kistestvéréhez”, az Ioniq 5-höz és a Kia EV6-hoz hasonlóan a konszern E-GMP padlólemezére épül, ami az eddigiek alapján 58-77 kWh-s akkumulátorok befogadását teszi lehetővé, mellyel az 500 kilométernyi, újratöltés nélküli autózás pl. könnyedén elérhetőnek tűnik. A várakozások szerint az Ioniq 6 egymotoros, hátsókerék-meghajtású, illetve kétmotoros, összkerekes változatban is elérhető lesz, utóbbinál akár az 500 lóerőt meghaladó teljesítmény sem kizárt.
Akárhogy is, a 4,85 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,49 méter magas szedán meglehetősen jó alapokra építhet, hiszen a fentebb említett két „rokona” egyaránt halmozta a különböző díjakat (a Hyundai Ioniq 5 egyebek mellett a Világ Év Autója, a Kia EV6 pedig az Európai Év Autója lett a legutóbbi szavazáson). Értelemszerűen az Ioniq brand most bemutatott, második önálló típusával is nagy tervei vannak a dél-koreaiaknak: a Hyundai 2025-re évi 1 millió elektromos autó értékesítését tűzte ki célul, amiből az Ioniq 6-nak is alaposan ki kell vennie a részét. Persze messze nem lesz egyedül, jelen állás szerint ugyanis biztosra vehető, hogy a közeljövőben érkezik a harmadik Ioniq-modell is, amely várhatóan egy akár három üléssorral felszerelt, nagyobb méretű crossover lesz.