Érkezik a Dacia Jogger, mely immár a külsejével is csábítani akarja a vásárlókat.
A Dacia még tavaly döntött úgy, hogy megszünteti a Lodgy furgon gyártását, így előre vetítette, hogy a kínálatában körülbelül egy évig nem szerepeltet hétüléses modellt. A román márka viszont gyorsan gondoskodott az utódlásról, és nemrég bemutatta a Joggert, mint termékpalettája negyedik alappillérét” a jól futó Spring, Sandero/Logan és Duster mellett.
A vadonatúj modell öt- és hétüléses kivitelben lesz kapható, megcélozva a nagycsaládosok körét is. A cég szerint „a legjobb ár/élhetőség arányt” kínálja majd az európai piacon. A Jogger név a Dacia magyarázata szerint a „sportra, a természetre és a pozitív energiára” utal, és a Dacia modellekre jellemző tulajdonságokat – praktikum, robusztusság és megfizethetőség – híven tükrözi.
A román gyártó több legyet akar ütni egy csapással: a szabadidő-autókra hajazó dizájnnal és a kombikra jellemző mérettel rendelkező jármű egy családi egyterű belsejét rejti magában. A Jogger orra például pontosan úgy néz ki, mint a sportosnak nevezhető Sandero Stepway modellé. 4,55 méteres hosszával az újdonság a Dacia jelenlegi modellpalettájának leghosszabb járműve, és ötüléses konfigurációban 708 literes csomagtérrel rendelkezik, ami a második üléssort lehajtva 1819 literesre bővíthető. Ezenkívül belül is akad pakolóhely: összesen 24 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre az utastérben.
Azért egyből ismerősnek is tűnhet, hiszen aki ült már valaha egy modern Daciában, annak a Jogger belső dizájnja nem fog meglepetést okozni. A középkonzol tetején egy táblagépszerű infotainment képernyő terpeszkedik el, alatta pedig a klímavezérlő kapott helyet. Az alapváltozatban az érintőképernyő helyére csak egy telefontartó kerül, amely viszont navigációs rendszerré alakítja át az okostelefonunkat. Jó hír, hogy az automatikus fényszórók és ablaktörlők, illetve a kormánykerékre szerelt vezérlőgombok mellett még a sebességkorlátozó is az alapfelszereltség részét képezi. A Jogger kiállását a Dacia mostani Y alakú díszítéssel ellátott fényszórói határozzák meg, amelyet az idén bemutatott harmadik generációs Dacia Sandero honosított meg, illetve a 20 centis hasmagassága ad offroados hatást a modellnek.
Megjelenésekor a Dacia Jogger (márkatársaihoz hasonlóan) kizárólag benzines és LPG motorokkal lesz kapható. Dízel opció nincs a kínálatban (s egyelőre összkerékhajtásról sem hallani), a vásárlók egy új, 1,0 literes, háromhengeres, 110 lóerős benzinmotort választhatnak, amely – legalábbis a kezdetekben – a legerősebb motornak számít a kínálatban. Ehhez hatfokozatú kézi sebességváltó társul, amely az első kerekek felé továbbítja a hajtást.
Az ECO-G 100 jelű motor hatótávolsága körülbelül 1000 kilométer, köszönhetően a 40 literes LPG-tartálynak és egy másik 50 literes gáztartálynak. Egyelőre nincs szó opcionális automata sebességváltóról, de azt már bejelentette a gyártó, hogy a kínálat 2023-ban egy hibrid motorral bővül. A hibrid rendszer 1,6 literes, benzinmotort, egy elektromos motort és egy 1,2 kWh-os akkumulátorpakkot jelent, és úgy számolnak a városi forgalomban akár 80 százalékos fogyasztáscsökkenést is hozhat az elektromos üzemmód. A gyártó tervei szerint a Jogger a piacon a legolcsóbb hétüléses hibrid modell lenne.
A megrendelések a tervek szerint 2021 novemberében indulnak mintegy 30 országban, elsősorban Európában, de Törökországban és Izraelben is elérhető lesz a modell. A hírek szerint 2022 februárjában érkezik a márkakereskedésekbe.
A Dacia Joggert a Müncheni Autószalonon lehet először élőben megcsodálni. Az autónak 2022 februárjában a kereskedőknél kell lennie, a hírek szerint 15 ezer eurós (5,2 millió forint) alapárral lehet számolni.