Meg is tette, az R8 e-tron autóból készült is tíz darab, ám most minden jel arra mutat, hogy a teszt-autókon túl nem fog több ilyen sportautó készülni, ugyanis az előállítása túl drága lenne ahhoz, hogy azt bárki is megvásárolja.
Hogy hogyan alakult ki ez a helyzet? A legegyszerűbben új magyarázhatnánk, hogy az Audinál egy picit elszámolták magukat a tervezők. Főleg arra számítottak, hogy az akkumulátorok ára zuhanórepülésben fog csökkenni, így olcsón beszerezhetik majd az autó gyártásához szükséges erőforrásokat. Az elektromos R8-ast ugyanis négy villanymotor hajtja, illetve csak hajtaná.
Összehasonlítva a benzines R8-assal, az elektromos autó ugyanolyan teljesítményre képes: azaz 4,2 másodperc alatt képes 100 kilométeres óránkénti sebességre gyorsulni. Igaz, a végsebesség elmarad a benzines verziótól: csak 200 kim/h-val képes száguldani a jármű.
Egy feltöltés 215 kilométerre lenne elég az autónak, ám mint kiderült, nem valószínű, hogy közúton bármikor is összefuthatunk ezzel a modellel. Ha az Audi elég türelmes lesz és az autókat illetve annak terveit pár évre kicsit félreteszi, illetve a valóban alacsonyabb beszerzési árak idején majd újra előveszi, egy kelendő sportautót fabrikálhat majd az R8-ból, természetesen figyelembe véve a majdani igényeket.