A forgalommal szemben haladni nem túl tanácsos – azonban egy autógyártónak néha jól is elsülhet, ha a többséghez képest ellentétes irányt vesz fel. Ebben bízik most a Lexus is, amellyel kapcsolatban sokan biztosra vették, hogy az iparági trendeknek megfelelően a kisebb motorok felé fordul, a cég azonban most ismét hitet tett az 5.0 literes, V8-as blokk mellett. Ilyen kerül ugyanis a frissen belengetett IS 500 F Sport Performance modellekbe!
Immár hét esztendeje annak, hogy a Lexus leállt a nyolchengeres erőforrásokkal felszerelt IS-F sportszedánok gyártásával. A közönség és a szakértők körében nagyra taksált típus a jelek szerint még idén (várhatóan ősszel) méltó utódot kap az IS 500 F Sport Performance képében. A bevezetőben említett, sokak által máris nagy örömmel fogadott benzinmotor 472 lóerőt képes produkálni 7100/perces fordulatszámon, a maximális nyomaték pedig 536 Nm, ami 4800/percnél érhető el.
A tavaly megújult IS-sorozat sportos csúcsmodelljét teljesítményre és dinamikára hangolták, ennek jelei pedig természetesen a külsőségekben is visszaköszönnek. Vonzzák a tekintetet például a 19 colos, tízágú csillagot mintázó, könnyített felnik, valamint a páronként átlósan elhelyezett kipufogók. A hátsókerék-meghajtású, 8 fokozatú automata váltós kocsi ezenkívül sportos futóművet és az erőteljes vezetési élményhez igazított fékrendszert kapott.
A Toyota óriásvállalathoz tartozó cég egyelőre az észak-amerikai piacra szánja az IS 500 F Sport Performance-t, így erősen kérdéses, hogy Európába is eljuthat-e. Hozzá kell tennünk, az öreg kontinens nem a legfontosabb terep a Lexusnak, a napokban nyilvánosságra hozott 2020-as értékesítési adatok alapján ugyanis Észak-Amerikában és Kínában is 3-4-szer több járművet adnak el, mint a mi földrészünkön.
Persze azért az évi kb. 70 ezer Európában kikötő Lexus sem elhanyagolható, ám szakértők megjegyzik, a cég várhatóan errefelé továbbra is a részben vagy teljesen elektromos autókra koncentrál, a szegmenseket illetően pedig a jóval kelendőbb SUV-kra. Ebbe a koncepcióba nehezen fér bele a most bemutatott kocsi, bár tény, hogy a bivalyerős motorral ellátott, figyelemre méltó sportos modelleknek azért itt is megvan a maguk rajongótábora. Sokan bíznak most abban, hogy ez a réteg elég szélesnek ígérkezik, és akkor károsanyag-kibocsátási kvóta ide vagy oda, idővel akár Európában is közelről megcsodálhatjuk a vadiúj csúcs-Lexust.