Csattanós belépő az AMG csúcsautójától

Csattanós belépő az AMG csúcsautójától

Nem vitás, az utóbbi időben a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypálya lett a sportkocsik tesztelésének – és nem mellesleg egymáshoz „méricskélésének” – legfőbb színhelye. A Mercedes „teljesítményszakos” fiókvállalata, az AMG most az egyik legfontosabb rekordot adta át a múltnak a „Zöld Pokolnak” is nevezett aszfaltcsíkon, bizonyítva, hogy a nemrég bemutatott GT Black Series nevű modelljét nagyon is jól sikerült összerakni.

Az AMG ráadásul rövid időn belül másodjára vette birtokba a pályát, korábban ugyanis a GT 63 S 4Matic+ lett a leggyorsabb luxusautó a Nordschleifén. Ez azonban nem épp a legnagyobb hagyományokkal bíró kategória (csak tavaly óta létezik), ráadásul a konkurencia sem elég nagy ahhoz, hogy valódi nagy dobásként számolhassunk be róla.

Nem úgy a frissebb csúcs, amely a bevezetőben említett Black Series nevéhez fűződik. A kocsi a GT3-ban edződő Maro Engellel a volán mögött 6:43.616-as idővel tudta le a valamivel több mint 20,5 kilométeres távot, ezzel minden idők legjobbja lett a szériagyártású autók mezőnyében. Kontextusba helyezve az eredményt, ez nagyjából 185 km/h-s átlagsebességet jelent a 73 kanyarral tűzdelt, profi berkekben is rendkívül technikásnak tartott pályán.

A korábbi rekordot 2018 júliusa óta egy Lamborghini Aventador SVJ tartotta, ezt múlta most felül az AMG remekműve szűk 1,5 másodperccel. Mindez azért is érdekes, mert a szóban forgó Lamborghini 40 lóerővel erősebb az új rekordernél, ami hű bizonyítékát adja annak, hogy a lóerők száma még nem minden. Szégyenkeznie persze a Black Series-nek sem kell ilyen téren, a két turbófeltöltős, 4.0 literes, V8-as motorja ugyanis 730 lóerőt és 800 Nm-es csúcsnyomatékot tud. Az átütő siker igazi okát viszont valami másban kell keresni.

Például abban, hogy a csúcskísérlet kedvéért a Mercedesnél maximálisan kiaknázták a „race-üzemmódban” rejlő lehetőségeket. Ebbe beletartozik többek közt a lehető legalacsonyabbra állított futómű, a versenyállásba helyezett légterelő, valamint az elöl 3,8, hátul pedig 3 fokos negatív kerékdőlési érték, amivel tényleg elmentek a falig a mérnökök.

Az, hogy az AMG GT Black Series a sorozatgyártású autók listájára került, azt jelenti, hogy a nyáron leleplezett kocsiból legalább 25-30 példány készül – a szabályok szerint ugyanis ennyi a „beugró” ebbe kategóriába. A hírek szerint ezeket 335 ezer euróért, vagyis forintban kifejezve valamivel több mint 120 millióért lehet majd megvásárolni, ami egyébként mintegy háromszorosa a sztenderd AMG GT árának. A rekord jelentette jó reklámnak köszönhetően persze minden esély megvan rá, hogy a csúcsmodell ilyen összegért is kapósnak bizonyul.