Megszokhattuk, hogy az új és új szuperautókról szóló hírek többnyire Olaszországból, Németországból, netán az Egyesült Királyságból érkeznek. Éppen ezért némiképp talán meglepő, de tőlünk egy ugrásnyira is tudnak egészen elképesztő paraméterekkel rendelkező járgányokat gyártani. A szlovén Tushek Supercars műhely például a napokban egy 950 lóerős, hibrid csodáról lebbentette fel a fátylat.
A TS 900 H Apex nevet viselő kocsi hivatalosan csak a szeptember eleji brit Salon Privé kiállításon mutatkozik be, ám a gyártó már most nyilvánosságra hozta róla az első fotókat, no, meg persze a sokakat izgató műszaki adatokat. Az autóipari léptékkel mérve kicsi manufaktúra alapítója, Aljosa Tushek elsőként azt emelte ki, hogy a maga 1410 kilogrammos súlyával ez lesz kategóriájának legkönnyebb képviselője.
Való igaz, a közelmúltban bemutatott, „hasonló ligában játszó” kocsik közül a Ferrari SF90 Stradale 1570, míg a Lotus Evija például 1680 kg-ot nyom. A szokottnál kisebb súlyt a TS 900 H Apex fejlesztői úgy érték el, hogy a nagy szilárdságú, de könnyű acél mellett jócskán felhasználtak szénszálas anyagokat is a karosszériához. Ehhez jött az eltávolítható keménytető, valamint a felfelé nyíló ajtók, amelyek miatt első ránézésre a többséget vélhetően egy Lamborghinire emlékezteti a Tushek manufaktúra legújabb gyöngyszeme.
Az első kerekeket egy-egy villanymotor hajtja, amelyeknek hála akár 50 kilométert is meg lehet vele tenni elektromos üzemmódban. Az erő nagy részét persze a hátsó kerekeket hajtó, 4,2 literes, kompresszoros V8-as adja. Az összteljesítmény 950 lóerő, a maximális nyomaték pedig 1400 Nm. A már említett alacsony tömegnek is köszönhetően a kocsi a tesztek alapján 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 380 km/h környékén van.
A szlovén autógyártó műhelyt 2005-ben alapította az egykori raliversenyző, akinek célja bevallottan az volt, hogy a hétköznapokban, közúton is vezethessen olyan járművet, amely úgy reagál, úgy kanyarodik és úgy gyorsul, ahogy egy vérbeli versenyautó. Nos, a TS 900 H Apexet elnézve nyugodtan mondhatjuk, ez most vélhetően sikerült is. Maga Tushek egyébként úgy nyilatkozott, legújabb remekműve azoknak készült, akik az egyre felkapottabbá váló hibrid- és elektromos autózás korszakában sem akarnak lemondani a sportos élményekről.
Szóval nekik készült, az viszont már más kérdés, hogy végül hányan engedhetik majd meg maguknak: a döntően brit piacra szánt járművön az első hírek szerint forintra átszámolva nagyjából 97 milliós árcédula lóg majd.