A BMW a közelmúltban több új modelljének külső jegyeivel is alaposan felborzolta a kedélyeket – elég talán csak a köznyelvben „hódfognak” nevezett hűtőrácsmegoldásra gondolni, ami nemrég a 4-es széria, az M3-as vagy épp az iX esetében is visszaköszönt. A jelek szerint a német gyártónál meghallották a kritikákat, hiszen a napokban leleplezett új BMW 2 Series Coupé fejlesztésénél már szemmel látható módon a kevésbé megosztó megjelenés lehetett a cél. Most mindenki eldöntheti, ez sikerült-e!
A véleményformálást tehát olvasóinkra bízzuk, mi pedig maradunk a szikár tényeknél. Az előző, még 2014-ben debütált generációhoz képest a kis kupé most mintegy 10 centiméterrel lett hosszabb, 6 centivel szélesebb és 3 centivel alacsonyabb. Jelentős változás, hogy teljesen eltűnt a palettáról a kézi váltó, és egyelőre nincs is arra utaló jel, hogy valamelyik később bemutatásra kerülő variánsban újra felbukkanna. És egyelőre szintén hiába keressük a nyitott tetős változatokat, azaz a vadonatúj 2-es széria csak kétajtós kupé verzióban érhető el.
Kezdésként három különböző modellt jelentett be a BMW. A 220i Coupé egy 2.0 literes, négyhengeres benzinmotort kap, teljesítménye 184 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 300 Nm. A dinamikára már ennél a „belépőmodellnél” sem lehet panasz, a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulás ugyanis a tesztek alapján 7,5 másodpercet vesz igénybe, a maximális tempó pedig 236 km/h.
A 220d Coupé szintén 2.0 literes, négyhengeres erőforrást kap, de dízelest, ráadásul a rendszer kiegészül egy 48V-os lágy hibrid technológiával. A lóerők száma itt 190-re, a csúcsnyomaték pedig 400 Nm-re nő, így értelemszerűen a 100-as sprintből is farag a kocsi, egész pontosan 6 tizedmásodpercet. A lágy hibrid megoldás miatt nem meglepő módon a 3 közül ez a változat lesz a „fogyasztás bajnoka”, az eddigi mérések alapján 4,7-5,1 litert ehet meg 100 kilométerenként.
A csúcson pedig az M240i xDrive Coupét találjuk, amelyben 3.0 literes, hathengeres benzinmotor dobog és – a szakavatottak a névből ezt már kitalálták – az újdonságok közül egyedüliként a BMW xDrive névvel illetett összkerékhajtás-rendszerét kínálja. A 374 lóerő és az 500 Nm-es csúcsnyomaték révén álló helyzetből 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a csúcstempó pedig már 250 km/h környékén van.
Természetesen a fenti „erősorrendet” tükrözik az árak is, a 220i ugyanis a beszámolók alapján 39,7 ezer, a 220d 42,8 ezer, az M240i xDrive pedig 56 ezer euróról indul: ez forintban kifejezve sorrendben mintegy 14, 15,2, illetve 19,9 milliót jelent. A 2 Series Coupék egytől egyig a BMW Csoport San Luis Potosíban (Mexikó) található gyárában készülnek, és a tervek szerint 2022 januárjában jelenhetnek meg Európa útjain.