A 2010 óta gyártott terepjárót ugyanis viszik mint a cukrot, hol Dacia, hol Renault név alatt.
A világ legolcsóbb terepjárójának kikiáltott, négykerék-meghajtásra is képes autót sokféleképpen lehet felhasználni.
Vannak akik családi autónak, vannak akik üzletember-imidzshez vásárolják, de szolgálati autónak is kitűnő. A rendőrség is nagy előszeretettel használja, Romániában és Magyarországon sok Duster teljesít ilyen formában szolgálatot, a Dacia hazájában pedig a csendőrség, tűzoltóság és határőrség is használja az autót.
Egy nemrég megtartott katonai parádén azonban új köntösben jelent meg a Duster - nagyon harciasnak mutatkozott az autó, amit a hadsereg alakíttatott át ilyenre. A fő különbség első látásra a hagyományos terepjáróhoz képest a teljes páncél-borítás, illetve az autó tetején elhelyezett gépkarabély, amit valószínűleg bentről lehet irányítani.
Az autót alólról is megerősítették és olyan csörlővel is ellátták, amellyel komoly súlyt lehet vontatni.
De valószínű, hogy a motorháztető-alatt sem a gyári 1,5 vagy 1,6 literes motor van, hiszen a teljes menetfelszereltségben 3,5 tonna körüli autónak az kevés lenne...