S ha bárki is felkapná a fejét, a Volksvagen és a gázhajtás egy mondatban való megemlítésére - hát nem kell meglepődni.
A környezettudatosság jegyében a német márka már a kilencvenes évek óta készít CNG-vel, azaz földgáz üzemű motorral hajtott járműveket. De erről picit később, előbb lássuk a gázhajtású, környezetbarát voltára utaló nevű Eco up! autót.
A nemrég megjelent városi kisautó három- és ötajtós változatban egyaránt kapható, teljes egészében új fejlesztésű, 1,0 literes motorja a hajtóanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt kiváló értékeket produkál.
Átlagfogyasztása 100 kilométeren 2,9 kilogramm, azaz 4,4 köbméter földgáz, ami kilométerenként csupán 79 gramm széndioxid kibocsátásának felel meg. Ez utóbbi, világszerte egyik legalacsonyabb mutatójával az 50 kW/68 LE teljesítményű eco up! a legjobb, "A+" energia-hatékonysági besorolást szerezte meg.
Az első gyárilag készült földgáz üzemű modellként 2002-ben a Golf Variant 2.0 BiFuel mutatkozott be az alsó-középkategóriában.
További jelentős lépés 2006-ban a Caddy 2.0 EcoFuel és a Touran 2.0 EcoFuel megjelenése, amelyekkel a Volkswagen földgáz hajtása immár a sokoldalú városi kisáruszállítók és kompakt egyterűek kategóriájába is megérkezett. 2009-ben jelent meg a Passat 1.4 TSI EcoFuel változata, amely kettős, azaz kompresszoros és turbófeltöltésének köszönhetően már olyan menetdinamikai képességekkel szolgált, amelyek korábban aligha voltak elképzelhetők a földgázhajtások világában.