Egy igazán sportos magyar termék

Egy igazán sportos magyar termék

Egy autógyártó számára egy új modellt piacra dobni olykor hosszú évek fejlesztőmunkájával jár. Néha pedig elég éppen csak egy-két apró „öltést” elvégezni egy már kész típuson. Ha ezt a finomhangolást pedig az aktuális piaci igényeknek megfelelően teszik, a siker szinte garantált. Ebben bízik most az Audi is, amely a tavaly bemutatott Q3 alapjain elkészítette annak kupétetős verzióját.

Ha csak annyit árulnánk el, hogy a Q3 Sportback névre keresztelt, most leleplezett kocsi 1,6 centiméterrel hosszabb és 2,9 centiméterrel alacsonyabb elődjénél, sokan bizonyára azt hinnék, nem lehet lényeges különbség a két változat között. Egyértelműen a vizuális „trükkökben” utazó mérnökök munkáját dicséri, hogy nüansznyi eltérések ide vagy oda, a Sportbackre pillantva mégis az az érzése támad az embernek, hogy ez egy egészen más, egy sokkal sportosabb autó.

Lám, ennyit tesz egy dinamikusabb tetővonal és egy meredekebb szögben álló hátsó ablak – no meg a látványosan kidomborodó hűtőrács és a szögletes légbeömlők. Ezzel tehát az Audi is beszállt a hatalmas felfutásban lévő, sportos, városi terepjárók versenyébe, oda, ahol a két másik nagy német elitmárka már jelen van: a BMW az X2-essel, a Mercedes-Benz pedig a GLA Coupéval.

Az ősszel forgalomba kerülő autó a hírek szerint háromféle, a Q3-ból jól ismert, egyaránt 2.0 literes motorral lesz választható, amelyeket egyébként – a kocsi egészével együtt – Győrben gyártanak majd. A dízelváltozatok 150, illetve 189 lóerősnek ígérkeznek, de ott lesz a palettán egy 230 lóerős benzines erőforrás is. A gyártó ígérete alapján a motorok egy 48 voltos mild-hibrid rendszerrel dolgoznak majd együtt, amely 100 kilométerenként 0,4 literes megtakarítást hozhat.

A módosítások az autó belső tereit javarészt érintetlenül hagyták, és a műszerfal sem lesz idegen a Q3-at jól ismerők számára. Emellett pedig természetesen a Sportbackhez is elérhető lesz számos vezetéstámogató rendszer az adaptív tempomattól a holttérfigyelő asszisztensen át a LED-mátrixos fényszórókig. Az árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de a többség úgy véli, várhatóan az új Q3-asnál látott 13 millió forintnál valamivel magasabb összeget kell majd leszurkolni érte. Az olcsó magyar termékek sorába tehát nem lép be a vadonatúj autó – a kiválóak között viszont még ott lehet.