Egy nem épp tipikus négyüléses

Egy nem épp tipikus négyüléses

Költői túlzás lenne azt állítani, hogy a luxus szuperautóiról ismert Koenigsegg most elkezdett nyitni a tömegek felé, mindenesetre a napokban világgá kürtölt Gemera nevű kocsiból a hírek szerint nagyjából annyi darabot terveznek legyártani, mint eddigi összes modelljükből együttvéve. Az ára persze így is csillagászati lesz – akárcsak a teljesítménye. A svéd cég közben a „háttérben” egy másik, meglehetősen ambiciózus projekten is dolgozik.

Az egészen kimagasló teljesítmény eddig a kétüléses autók sajátja volt – de csak eddig. Többek közt ezzel a mondattal harangozta be a Koenigsegg a vállalat vadonatúj kocsiját, a Gemerát, amely az első négyüléses modelljük. A fejlesztők ráadásul a csomagtér méretével sem spóroltak, így a szavaik szerint egy vérbeli „Mega-GT” született, amelyet az elmaradt Genfi Autószalon híján egyelőre csak virtuálisan láthatott a közönség.

Az azonban már a felvételeken is jól látszik, hogy a Gemera fő védjegyei a hatalmas, még a csaknem 5 méteres teljes hosszhoz képest is nagynak ható ajtók lesznek, amelyek a márkánál már bevett módon 90 fokban felfelé nyílnak. Ezek segítségével még a hátsó sorba is gond nélkül be lehet pattanni, nincs szükség az átlagos kétajtós modelleknél megszokott ülésdöntögetésre.

 A Gemera három villanymotort kapott, amelyek együttesen 1100 lóerő leadására képesek, ehhez jön még egy 600 lóerős csúcsteljesítményű benzinmotor. A „Mega-GT” így a tesztek alapján 1,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 400 km/h körül van. A hatékony hibridrendszernek köszönhetően a Gemera állítólag autópálya-tempóban is képes 1000 kilométert megtenni tankolás és újratöltés nélkül – ebből a tisztán elektromos hatótáv 50 km körüli lehet.

A Koenigsegg célja a mostani bejelentés szerint nem kevesebb mint 300 Gemera értékesítése, ami elég merész tervnek tűnik, ha hozzátesszük, hogy 2002 (vagyis első autójuk, a CC8S debütálása) óta összesen is csak kb. ennyi kocsit adtak el, majdnem 20 különböző név alatt. A vadiúj hiperautó ára a hírek szerint a még mindig horribilisnek nevezhető 1 millió dollárról indul – igaz, a svéd cég közelmúltbeli autói közül az Agera nagyjából kétszer, a tavaly bemutatott Jesko pedig háromszor ennyibe kerül.

Apropó, Jesko. Szintén friss hír, hogy ennek a típusnak még idén elkészülhet egy Absolut nevű variánsa, amellyel a Koenigsegg megkísérli megdönteni a szériaautók sebességi világrekordját. Tekintve, hogy már az alapverziótól is 480 km/h körüli csúcstempót reméltek, ez nem is tűnik reménytelen vállalkozásnak, bár velük párhuzamosan a Bugatti és a Hennessey is folyamatosan ostromolja az eddig elérhetetlen 500-as álomhatárt.