Egy kis időre újjászülethet a VW e-up!

Egy kis időre újjászülethet a VW e-up!

Ha egy autógyártó úgy fogalmaz, hogy „ideiglenesen” kivonja a piacról valamelyik modelljét, az az esetek 90%-ban végleges búcsút szokott jelenti. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen e-up! a ritka kivételek közé tartozik, friss hírek szerint ugyanis újraindul a legkisebb tisztán elektromos VW 2020-ban leállított gyártása. A lépéssel a német vállalat alighanem az ID.1 városi autó érkezéséig hátralévő éveket akarja „kibekkelni”.

Az e-up! három évvel az első tervek világgá kürtölése után, 2013-ban mutatkozott be: a SEAT Mii és a Skoda CITIGOe iV testvérmodelljébe 18.7 kWh-s lítiumion akkumulátor került, amely 160 kilométeres hatótávra volt elegendő. A kedvezmények nélkül mintegy 27 ezer eurós (mai árfolyamon számolva 9,7 millió forintos) indulóárú, 80 lóerős villanyautó 12,4 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, végsebessége pedig 130 km/h volt.

2019-ben aztán debütált a második generáció, amelynek legfőbb újítása a 36.8 kWh-s akkucsomag, amellyel sikerült csaknem 260 km-re feltornázni az egyetlen töltéssel megtehető távolságot. Nyugodtan mondhatjuk, hogy az e-up!-ból nem lett tömegtermék, a hivatalos adatok szerint 2020-ig nagyjából 21 ezret adtak el belőle világszerte, majd ezt követően a VW költséghatékonysági okokra hivatkozva befagyasztotta a gyártását.

Az azóta eltelt időszakban azonban jelentős változások mentek végbe a világban és a piacon, és alaposan megnőtt a kereslet a kis, városi villanyautók iránt – hogy mást ne említsünk, a valamivel borsosabb árú Renault Zoe 2020-ban és 2021-ben is 100 ezer körüli globális eladási adatokat produkált. Ez már akkora torta, amit a jelek szerint a Volkswagen nem akar teljes mértékben átengedni a riválisoknak, ezért egybehangzó német lapértesülések alapján a kereskedők újra elkezdték felvenni a rendeléseket az e-up-ra. A források „Style Plus” verzióként hivatkoznak az újra „felmelegített” kocsira, amely – állami kedvezmények után – 17 ezer eurós (kb. 6,1 millió forintos) indulóárral igyekszik teret nyerni a piacon, ahol többek közt a Dacia Spring, a Fiat 500e vagy épp a Smart EQ Fortwo és Forfour lesznek a vetélytársai.

Az e-up „második küldetése” jó eséllyel 2025-ig tarthat, amikorra elkészülhet a VW elektromos platformjára épülő városi autója, az ID.1. A tavalyi Müncheni Autószalonon már belengetett típus 231 lóerővel és 290 Nm-es csúcsnyomatékkal érkezhet, no meg az e-up-ot meghaladó, akár 400 km-es hatótávval. A pontos részletek alighanem folyamatosan érkeznek majd, ahogy halad előre a fejlesztés, mindenesetre a Volkswagennél azt már leszögezték, az ID-sorozat legkisebb példányának árát mindenképp szeretnék 20 ezer euró (azaz 7,2 millió forint) alatt tartani, hogy az egyre erősebb konkurencia közepette is megtalálja az utat a vevők szívéhez.