A „hiperautók” esetén elég gyakran előfordul, hogy mire megtartják a hivatalos bemutatót, már az összes legyártani tervezett (méregdrága) példánynak megvan a gazdája. Az idén debütáló, tisztán elektromos Pininfarina Battista ilyen szempontból a kivételek közé tartozik, az olasz gyökerű, de német székhelyű vállalat ugyanis a premier idején azt közölte: a 150 leendő kocsinak nagyjából a 40%-át foglalták le a vevők. Ezek után nem csoda, hogy a cég ráfeküdt a marketingre, a most zajló közel-keleti „népszerűsítő körúton” például több világrekord megdöntését is bejelentették!
A Battista a legutóbbi tesztek alapján 1,86 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami a valaha regisztrált legjobb idő a sorozatgyártású kocsik mezőnyében. Érdekesség, hogy a korábbi csúcsot az a Rimac Nevera tartotta (1,97 másodperccel), amellyel azonos platformon osztozik, és még a gyártásuk is ugyanott, párhuzamosan zajlik. Úgy fest tehát, hogy a Pininfarina mérnökei a közös háttér és technológia ellenére találtak némi dinamikai pluszt a Rimac fejlesztőihez képest.
A fentiek tükrében nem meglepő módon a Pininfarina Battista a 200 km/h-s tempót is rekordidő, egész pontosan 4,75 másodperc, alatt éri el álló helyzetből. A márka hírt adott még egy csúcsról, ám ez „csak” a teljesen elektromos járművek szegmensében érvényes: az újdonságnak mindössze 31 méterre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h-ról állóra fékezzen. A komplett autós palettán ennél a Lamborghini Huracán LP 610-4, a Nissan 370Z Nismo, a Chevrolet Corvette Z06 és a Mercedes-AMG GT R is valamelyest rövidebb fékúttal rendelkezik.
A fenti adatok eléréséről összesen 4 – a kerekek közt igazságosan elosztott – villanymotor gondoskodik, amelyek együtt 1900 lóerős teljesítményre és 2340 Nm-es nyomatékra képesek. Az elképesztő gyorsulási és „lassulási” értékek pedig további különleges „tartozékokat” igényelnek. A Battista elöl és hátul is 390 mm-es karbonkerámia féktárcsákkal van felszerelve, a 21 colos felniken pedig Pirelli P Zero Corsa gumik feszülnek. Az aktív hátsószárnyak közben „légfékként” is működnek a fékerő javítása érdekében.
A „mellesleg” 476 kilométeres hatótávval büszkélkedő Pininfarina Battisták nettó 2,2 millió euróba, azaz átszámítva csaknem 900 millió forintba kerülnek. A luxusgyártó hozzáfűzte, a fizetőképes keresletet figyelembe véve az eladásokkal a napokban „becserkészett” Arab-öböl-menti országok mellett Észak-Amerikára, a Távol-Keletre és Európára koncentrálnak majd.