A tervek szerint jövőre debütál a Mercedes-Benz CLA új, harmadik generációja, a német vállalat azonban már a hivatalos premier előtt mutatott néhány kedvcsináló fotót a népszerű luxusautóról. A minap közzétett felvételeken a várhatóan Kecskeméten gyártásba kerülő kocsi még az ilyenkor szokásos álcázófóliát viseli, ezzel együtt jó pár részletét már ki lehet venni. Ennek apropóján az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében az elsősorban villanyautónak tervezett, de vélhetően hagyományos motorokkal is a kereskedésekbe kerülő modellel kapcsolatos, már ismert információk kerülnek terítékre.
A közelgő, vadonatúj CLA koncepcióját a 2023-as Müncheni Motor Show-n leplezte le a gyártó, a frissen napvilágra került képek alapján pedig a fejlesztők hűek is maradtak az akkori tanulmányautó formavilágához. Ezenkívül szembeötlő az utóbbi évek egyik legizgalmasabb Mercedes-prototípusának, a hatékonyságra kihegyezett EQXX-nek a hatása is, ami nem is véletlen: a stuttgarti székhelyű cég kimondott célja egy a szegmensében kimagasló hatótávot biztosító elektromos jármű megalkotása.
Az EQXX a tesztjein jóval több mint 1000 kilométert is képes volt megtenni egyetlen feltöltéssel, ami egy szériagyártású kocsi számára, valós körülmények közt egyelőre utópia, de az új CLA beígért 750 kilométeres hatótávja így is figyelemre méltó lehet. Ehhez minden bizonnyal a kocsi alapjait adó MMA platform nagyobb, 82 kWh-s akkumulátorára lesz szükség, amely mellett az 55 kWh-s pakk is a kínálatban lehet. A Mercedes az újratöltés kapcsán is biztató adatokat közölt, elmondásuk szerint az autó 15 perc alatt fel tud majd venni 400 kilométerre elegendő energiát.
A már említett, egyébként még meglehetősen újnak számító MMA platform a hajtáslánc paramétereit is nagyban meghatározza. A többség a villanyverzió esetén egy nagyjából 235 lóerős, egy motoros kivitelre, valamint egy dupla motoros, összkerék-meghajtású variánsra számít. Emellett szó van az AMG-modell érkezéséről is, amelynek teljesítménye a várakozások szerint elérheti az 500 lóerőt.
A különlegességek közé tartozik még Mercedes védjegyének számító háromágú csillagot formázó elülső fényszóró, valamint a kétsebességes automata váltó – utóbbi technológia a Porsche Taycanból lehet ismerős. A jövőre az utakra kerülő CLA-k árát egyelőre nem közölték, mindenesetre az elsőként piacra kerülő villanyváltozat már csak a neve miatt is erős riválisa lehet majd többek közt a Tesla Model 3-nak, a BMW i4-nek, vagy épp az Audi A4 e-tronnak, de a friss trendeket látva ehhez a listához most már a BYD Sealt is hozzá kell írni.
Ahogy fentebb jeleztük, az új CLA bizonyosan elektromos motorokkal debütál majd, de az ígéretek alapján lesznek belsőégésű erőforrásokkal felszerelt modellek is (ez idő tájt mild hibrid-, dízeles- és benzines verziókról is hallani). Információk szerint kezdetben szedánként lesz elérhető a típus, de alighanem maradnak a palettán a kombiváltozatok is. Egyelőre tehát akadnak még kérdőjelek, de ezek is szép lassan kiegyenesednek majd, ahogy közeleg az autó 2025-ös, éles debütálása.