Eladó Schumacher legelső F1-es kocsija!

Eladó Schumacher legelső F1-es kocsija!

Talán még a legtájékozottabb Forma–1-es rajongók közül is sokakat zavarba lehet hozni a kérdéssel, miszerint: milyen autóval indult élete legelső F1-futamán Michael Schumacher? A szakavatottak ugyanis pontosan tudják, hogy bár a hétszeres világbajnok pilóta neve leginkább a Ferrarival forrt egybe, első sikereit még a Benetton istállónál aratta. Igen ám, csakhogy már azelőtt is volt egy nagyon rövid „beugrása”, éppen 30 éve, egy Jordan-Ford volánja mögött. És hogy miért hozakodunk most elő ezzel? A szóban forgó versenygép épp a minap vált eladóvá egy brit kereskedőcégnél!

Kezdjük azzal, hogy már maga a sztori is elég érdekes, ahogy 1991-ben az akkor mindössze 22 esztendős Schumacher lehetőséget kapott a debütálásra a száguldó cirkuszban. Az első idényét futó Jordan csapat versenyzői Andrea de Cesaris és Bertrand Gachot voltak, azonban utóbbi pilóta egy héttel a Belga Nagydíj előtt rács mögé került, miután egy vita hevében gázspray-vel lefújt egy taxisofőrt.

A brit istállónak gyorsan helyettes után kellett néznie, a legjobb választásnak pedig a német tűnt. Méghozzá nem kis részben azért, mert a Mercedes-Benz akkori információk szerint nem kevesebb mint 150 ezer dollárt fizetett, hogy a junior programjuk reménysége F1-es tapasztalathoz jusson, amit később majd ők is kamatoztathatnak, ha beszállnak a sorozatba. Azóta tudjuk, erre végül csak 2010-ben került sor, és bár Schumacher tényleg ott volt a soraikban, már meg sem tudta közelíteni korábbi eredményeit (már csak azért sem, mert óriási technikai hátrányban voltak a Red Bull, McLaren, Ferrari trióval szemben).

A sportág legendája tehát a híres Spa-Francorchamps-i aszfaltcsíkon mutatkozott be, a gyengécske Jordan-Forddal pedig 7. helyen zárta az időmérőt. Nosztalgiázni vágyók kedvéért íme az előtte végzők meglehetősen impozáns névsora: Senna, Prost, Mansell, Berger, Alesi, Piquet. A futamon aztán nem volt szerencséje, néhány kanyar után kuplungprobléma miatt kiesett – az edzéseken nyújtott meggyőző teljesítménye azonban nagyban hozzájárult karrierje villámgyors felíveléséhez.

A kultikus sportkocsik értékesítésére szakosodott brit Speedmaster cég most eladásra kínálja ezt az ominózus 1991-es Jordant, amivel Schumacher megtette első métereit a Forma–1-ben. A kocsiban a Cosworth 3.5 literes, 650 lóerős V8-as erőforrása dolgozik, amely mostanra felújításra került, az autó így elvileg működőképes – bár könnyen lehet, hogy a leendő vevő inkább csak gyűjteménye egy darabjának szánja, és nem akarja versenypályán kipróbálni.

Akárhogy is, bár az „indulóár” nem szerepel a speedmastercars.com oldalon, sajtóértesülések szerint várhatóan 1,25 millió font, azaz forintban kifejezve 510 millió alatt nem adnak túl rajta. Nem lenne meglepő, ha ez végül óvatos becslésnek bizonyulna, Schumacher egy korábbi autójáért, egy 2001-es Ferrariért, ugyanis néhány éve valaki 7,5 millió dollárt (2,17 milliárd forintot) fizetett egy aukción. Az akkori vételár egy részét egyébként a versenyző tragikus balesete után létrehozott alapítványnak ajánlották fel, hamarosan kiderülhet, hogy ezt a jó példát követik-e a Jordan esetében is.