Elektromos autókat teszteltek téli körülmények között

Elektromos autókat teszteltek téli körülmények között
Még mindig több téren is nagy az elmaradás az üzemanyaggal hajtott változatokhoz képest.

Bár az elmúlt években komoly fejlődést mutattak az elektromos autók, még mindig több téren is nagy az elmaradásuk az üzemanyaggal hajtott változatokhoz képest. Egy ilyen, elég aggasztó hiányosságra hívta fel a figyelmet a német Autobild lap is. A szaklap munkatársai téli körülmények között teszteltek több, kizárólag elektromos rendszerrel üzemelő autót. A teszt eredménye röviden összefoglalva: drasztikusan csökken az elektromos autókkal megtehető távolság téli körülmények között.

A teszt során öt autót vettek górcső alá: a BMW i3, a Tesla Model S, a Nissan Leaf, a Renault Zoe, és a Mistubishi i-MiEV modelljeit. A gépkocsik teljesen feltöltött akkumulátorral vágtak neki a tesztnek, és az eredmények azt mutatják, sok még a teendő annak érdekében, hogy hideg időjárási körülmények között is igazán megbízhatónak bizonyuljanak az akkumulátorral működő autók.

A legrosszabbul a Renault Zoe teljesített, amely elméletileg 100 és 150 km közötti távolság megtételére alkalmas, ám a teszt szerint 58.9 km után adta meg magát. De a többi autó sem ért el sokkal jobb eredményt, a BMW i3, a Nissan Leaf és a Mistubishi i-MiEV esetében is 70 km alatti hatótávot mértek hidegben. Egyedül a Tesla eredményei bizonyoltak jobbnak: a teszt szerint csaknem 207 km megtételére volt alkalmas.