Bár az elmúlt években komoly fejlődést mutattak az elektromos autók, még mindig több téren is nagy az elmaradásuk az üzemanyaggal hajtott változatokhoz képest. Egy ilyen, elég aggasztó hiányosságra hívta fel a figyelmet a német Autobild lap is. A szaklap munkatársai téli körülmények között teszteltek több, kizárólag elektromos rendszerrel üzemelő autót. A teszt eredménye röviden összefoglalva: drasztikusan csökken az elektromos autókkal megtehető távolság téli körülmények között.
A teszt során öt autót vettek górcső alá: a BMW i3, a Tesla Model S, a Nissan Leaf, a Renault Zoe, és a Mistubishi i-MiEV modelljeit. A gépkocsik teljesen feltöltött akkumulátorral vágtak neki a tesztnek, és az eredmények azt mutatják, sok még a teendő annak érdekében, hogy hideg időjárási körülmények között is igazán megbízhatónak bizonyuljanak az akkumulátorral működő autók.
A legrosszabbul a Renault Zoe teljesített, amely elméletileg 100 és 150 km közötti távolság megtételére alkalmas, ám a teszt szerint 58.9 km után adta meg magát. De a többi autó sem ért el sokkal jobb eredményt, a BMW i3, a Nissan Leaf és a Mistubishi i-MiEV esetében is 70 km alatti hatótávot mértek hidegben. Egyedül a Tesla eredményei bizonyoltak jobbnak: a teszt szerint csaknem 207 km megtételére volt alkalmas.