A 2019-es esztendőben jó pár jelentős esemény történt az autós világban, ám az, hogy ezek közül melyek lesznek azok, amelyek hosszabb távon is nagy hatást gyakorolnak erre a területre, csak jó pár év múlva tudjuk majd eldönteni. Az egyik legjobb eséllyel kétségkívül a Volkswagen által bejelentett „elektromos offenzíva” indul, amely a cég reményei szerint jócskán javítja pozíciójukat az átalakuló ágazatban. Egy friss interjú szerint a VW-nek ezzel kapcsolatban egészen merész tervei is vannak.
Bár a villanyautózás piaca folyamatosan bővül, nyugodtan mondhatjuk, hogy a 2019-es év még nem az volt, amikor a nagy autógyártók az elektromos modelljeikkel „szedték meg magukat.” A napokban kiderült, Norvégiát megelőzve Németország ugrott az új villanyautók eladásának élére Európában, a november végéig regisztrált 57,5 ezres szám azonban még mindig kis szeletnek számít az évi mintegy 3,5 milliós tortából.
A szakértők többsége jövőre a Volkswagen ID3 érkezésével, amelyet az első „elektromos népautónak” szánnak, hatalmas ugrást vár. A vállalatnak viszont nagyratörőbb tervei is vannak, mint dinamikus növekedést produkálni a német, illetve a komplett európai piacon. Ezekről Scott Keogh, a VW amerikai részlegének vezetője beszélt a minap, egy a cég hivatalos oldalán közölt interjúban.
A meglepően önkritikus beszélgetésben Keogh elismeri, az utóbbi időben elkövettek néhány hibát, ami miatt az Egyesült Államokban nem annyira erős a pozíciójuk, mint szeretnék. Az ’50-es, ’60-as évek, amikor a Bogár az USA-ban is ikonikus járműnek számított, már rég tovatűntek, és a Volkswagennek jelenleg 2%-os piaci részedése van a tengerentúlon. Keogh szerint azonban a villanyautózás térhódításával most minden újrarendeződhet, és aki most jó döntéseket hoz, hamar az élmezőnyben találhatja magát.
Ez a jó döntés azonban szerinte nem az, hogy az Európában várhatóan népszerűvé váló ID3-at próbálják ráerőltetni az amerikai fogyasztókra. A Golf legújabb generációjával lényegében megegyező méretű elektromos modell ugyanis egy olyan szegmensbe nevezne be, ahol az USA-ban évente alig 100 ezer autót adnak el. Az SUV-k viszont 4-5 millió eladást produkálnak – vagyis Keogh szerint nekik is itt kell próbálkozniuk.
Ezt figyelembe véve a Volkswagen eddig bemutatott tanulmányautói közül leginkább az ID Crozz lehet alkalmas arra, hogy „támadja” az amerikai piacot. A négyajtós, teljesen elektromos crossovert 302 lóerősre tervezik, hatótávja pedig akár 500 km is lehet. A már 2017-ben leleplezett jármű gyártása jelen állás szerint jövőre indul, méghozzá könnyen lehet, hogy a VW amerikai üzemében.
Keogh szerint azonban addig is bőven akad teendőjük, amíg az első e-SUV-okat átveszik majd amerikai ügyfeleik. A részlegvezető szerint ugyanis az USA lakosainak 95%-a még sosem ült elektromos autóban, és többek között olyan tévhitek is közszájon forognak, minthogy a villanyautókat esőben nem is lehet használni. Éppen ezért a majdani „offenzívát” egy hatalmas tájékoztató és egyben népszerűsítő kampány kell megelőzze. Hogy ebben sikerrel jár-e a Volkswagen, az tényleg a közelgő évek egyik legizgalmasabb kérdése lehet.