Elektromos változatban is ideért a vadonatúj Citroën

Elektromos változatban is ideért a vadonatúj Citroën

A Citroënnél a közelmúlt egyik nagy dobása volt a ferdehátú-, a szedán és a SUV-kategóriák határán egyensúlyozó C4 X bemutatása. Az újdonság kapcsán a vállalat már akkor hangsúlyozta, számos európai országban (pl. Németország, Ausztria, valamint a Benelux- és a skandináv államok) kizárólag teljesen elektromos változatban (ë-C4 X) lesz rendelhető a kocsi, de a villanyautózásban kevésbé élenjáró régiókban (Közel-Kelet, Afrika) a benzines és dízeles verziókkal akarják meghódítani a piacot. A friss hírek szerint úgy fest, hazánk ilyen szempontból a „két világ közt” található, ami az itthoni vásárlók szempontjából nem is olyan rossz hír: kiderült ugyanis, hogy Magyarországon a teljes paletta elérhetővé válik!

A C4 X a Stellantis-konszern CMP-platformjára épül, csakúgy, mint az Opel Corsa és Mokka, valamint a Peugeot 208 és 2008 legújabb generációi vagy épp a Jeep Avenger. Márkatársai közül pedig a Citroën C4-essel osztozik közös alapokon, de annál nagyjából 25 centiméterrel hosszabb, ami a gyakorlatban 130 literrel nagyobb csomagtartót és a cég elmondása alapján kényelmesebb utasteret biztosít. Házon belül a másik „közeli rokona” a C5 X, amelytől egyebek mellett a fejlett MyCitroën Drive Plus infotainment rendszert örökölte meg.

Az idehaza már eddig is kapható hagyományos variánsokból háromféle is akad. Az 1.2 literes, 3 hengeres, turbós benzinmotor 100 vagy 130 lóerőt tud – a gyengébb változathoz 6 fokozatú manuális, az erősebbhez pedig 8 fokozatú automata váltó jár. A turbódízeles verzióban egy 1.5 literes, négyhengeres erőforrás dolgozik, ugyancsak 130 lóerővel és alapértelmezettként járó automata váltóval.

Ez a választék egészül most ki az ë-C4 X-szel, amelyet egy 100 kW-os (136 lóerős) teljesítményre és 260 Nm-es csúcsnyomatékra képes villanymotor mozgat. Az elsőkerék-meghajtású kocsi 9,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebességét pedig 150 km/h-ban korlátozták.

A tisztán elektromos Citroënben egy 45 kWh hasznos kapacitású lítiumion akkumulátor kapott helyet, ami átlagosan 265 kilométeres hatótávot biztosít. Ami a valós körülményekre vonatkozó becsléseket illeti, a nem éppen takarékos autópálya-tempó mellett kb. 185 kilométert lehet vele megtenni újratöltés nélkül, míg spórolós, városi üzemmódban, enyhe időben akár 395 kilométert is. Az adatok szerint 7.4 kW-os AC-töltővel valamivel több mint 7 órába telik a teljes feltöltés, de 101 kW-os DC-gyorstöltővel akár 26 perc alatt 10-ről 80%-ig lehet táplálni az aksit.

Rátérve az árakra, a 100 lóerős, benzines alapváltozat hazánkban kb. 9,5 millió forintról indul, ehhez képest a most közzétett információk alapján az ë-C4 X-ért legalább 15,5 milliót kell kifizetni, ha pedig az extrákból is válogat az ember, megközelítőleg 17,5 millióig is felkúszhat az összeg. Az, hogy a francia gyártó végül úgy döntött, Magyarországra is jut a C4 X elektromos típusaiból, azt jelzi, hogy bíznak az itteni keresletben – idővel kiderül, jól kalkulálnak-e.