Elérte a nyugdíjkorhatárt, mégis aktív – 65 éves a Toyota Land Cruiser

Elérte a nyugdíjkorhatárt, mégis aktív – 65 éves a Toyota Land Cruiser

A Toyota bemutatta az új, 2018-as Land Cruiser-t, ami 9 év után talán időszerűnek tűnik, de a valódi terepjárók világában nagyon másképp telik az idő. 

Ez abból is látszik, hogy az autó műszaki alapjai nem sokat változtak a 2002-es modell óta, és ez még akkor is igaz, ha a most bemutatott modell egy ízig-vérig modern, sőt luxusautó extráit adja. A Land Cruiser egyébként egy kihalóban lévő, nagytestű állatfaj egyik utolsó képviselője, ha nevezhetjük így a valóban terepképes, luxus belsejű batárokat. Egyetlen vetélytársa a piacon a Range Rover, de az minden szempontból más. A terepképességeik papíron talán hasonlóak lehetnek, de a Range ára jóval feljebb kezdődik, mint ahol a Land Cruiseré véget ér. Míg utóbbiból a legdrágább kivitel is csak kicsivel kúszik 20 millió fölé, az egykor brit márka legolcsóbbja is 34 millió, de az igényesek (és tehetősek) elkölthetnek rá 40, 60, sőt 95 milliót is. Igaz, ezért a Toyotáénál sokkal komolyabb luxust, és bőven 500 lóerő feletti motorokat kínálnak, szemben a Land Cruiser ványadtnak tűnő 177 lóerejével. CSAKHOGY.

A Toyota terepjárója az elpusztíthatatlanság szobra, sőt emlékműve, amire rengeteg Tuareg (mármint afrikai, nem a VW SUV, azt most hagyjuk), Pampajáró és Ausztrál sivataglakó teszi fel az életét évtizedek óta, míg a Roverek bármilyen előtaggal a tesztek legkevésbé megbízható autói között szerepelnek, szintén évtizedek óta. Igen, létezett egy Defender, béke poraira, de már nincs közöttünk, legalábbis új nem készül belőle, vagy nem tömeggyártásban. Tehát a két autó nem egy ligában játszik, engedjük is mindegyiket vissza a saját közegébe. Ez a Toyotánál tulajdonképpen bármi lehet, amiben a sofőr még lélegezni tud, a Range-ek pedig maradjanak a gazdag különcöknek, akik ha mégis lakatlan vidékre indulnának, majd vesznek egy Toyotát.

Mert továbbra is ez a Land Cruiser üzenete (és egyébként jelmondata is) elvisz bárhová, és vissza is hoz, és ez utóbbi az, amiben jelenleg nincs konkurense, és ami miatt 65 éve töretlenül tartja a népszerűségét. Teszi ezt akár olyan terepeken is, amelyekre az autósok 98 százaléka rá sem merne menni, és igen, ha rábízzák magukat az elektronikára, még ők is kijutnak onnan. Na, így tud olcsó lenni egy 20 milliós jármű, mert az élet, mint tudjuk, mindig drága.