Mit keres Suzuki-embléma ezen a plug-in hybrid Toyota RAV4-en? – tehetik fel rövidesen egyre többen a kérdést az európai, és így a hazai utakon is. A két japán óriásvállalat együttműködése révén megszületett Suzuki Across ugyanis már megérkezett Magyarországra, a minap pedig az ára is kiderült – ez alapján pedig a márka történetének legborsosabb árú modelljének számít.
A Toyota és a Suzuki kooperációja messze nem újkeletű, de a kettejük közti köteléket tavaly fűzték egészen szorosra, amikor többek közt kölcsönösen részesedést vásároltak egymás cégéből. A tőzsdei ügyletek helyett jóval izgalmasabbak a tudásmegosztás kézzel fogható eredményei, amelyből Európában immár kettő is van: a Toyota Corolla kombiból megszülető Suzuki Swace, valamint a bevezetőben említett Suzuki Across.
Utóbbiról néhány információ már korábban napvilágra került, ez alapján pedig lényegében csak néhány egészen apró, döntően az orr-részt érintő finomításban tér el Toyota RAV4 Plug-in Hybridektől. Egy nagyjából 4,6 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,7 méter magas szabadidő-autóról van tehát szó, amely debütálásakor egyből a Suzuki termékpalettájának csúcsán találja magát.
Az SUV-ban egy 2.5 literes, 185 lóerős benzinmotor, valamint két villanyerőforrás (az első 182, a hátsó 54 lóerős) található, amely a hivatalos adatok szerint 306 lóerős összteljesítményt eredményez. Ezzel a csaknem 2 tonnás kocsi 6,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, az elérhető legmagasabb tempó pedig 180 km/h környékén van.
Plug-in hybrid autó lévén természetesen a hatótávval kapcsolatos kérdésekre is érdemes kitérni. Ilyen téren a Suzuki 75 kilométeres, tisztán elektromos üzemmódban megtehető távolságot ígér, amit a padlóba épített 18,1 kWh-s lítiumion akkumulátor tesz lehetővé. Az idehaza zöld rendszámra jogosult Across szén-dioxid-kibocsátását 26 g/km-re teszik – ez persze akkor igaz, ha maximálisan kihasználják a villanyhajtásban rejlő potenciált.
Az újdonság tehát az árcédula, amelyen a friss bejelentés szerint 18,5 millió forint áll majd – ezért az összegért cserébe persze „fullextrás” változatot kapnak a vevők. A Suzuki első konnektorról tölthető hibridje ezzel az eddigi ledrágább autójukká vált. Az Across után egyébként a tervek szerint érkezik a már említett Swace is, ezzel duplán megindulhat a „Suzuki-logós Toyoták” európai hódító hadjárata.