Megszokhattuk, hogy ha valahol egy régi, igazán különleges autót bocsátanak aukcióra, akkor a vételár napjaink új luxusmodelljeihez képest is sokszorosan felkúszhat. Ha hinni lehet az egybehangzó nemzetközi értesüléseknek, akkor egy friss árverés ezt a jelenséget is egészen új szintre emelte: egy 1955-ös Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé a cég egy zárt licitálásán 130 millió euróért, azaz forintban kifejezve több mint 50 milliárdért kelhetett el. Lássuk, mit érdemes tudni a világ újdonsült legdrágább kocsijáról!
A kétüléses sportautó az 1954-es és 1955-ös Forma–1-es világbajnokságon szereplő Mercedes W196 alapjaira épült, ami, nyugodtan mondhatjuk, kiváló ajánlólevél: a kocsi olyan legendákkal a volán mögött, mint az ötszörös vb-győztes Juan Manuel Fangio vagy Stirling Moss 12 futamból 9-et megnyert, és Fangio mindkét esztendőben el is hódította vele a vb-címet.
Nem csoda, hogy a cég belefogott a sikerautó közúton is használható variánsainak fejlesztésébe, azonban 1955-ben történt egy szörnyű, 84 halálos áldozatot követelő baleset a Le Mans-i 24 órás versenyen, amelyben a szóban forgó Mercedes is érintett volt, és amely után a német gyártó úgy döntött, visszavonul a motorsporttól. Ez az egyébként 1989-ig tartó távolmaradás a 300 SLR típus végét is jelentette, az említett Uhlenhaut Coupéból (amely a vállalat akkori fejlesztési igazgatójának nevét viseli) így összesen 2 példány készült el.
Ez persze csak még exkluzívabbá teszi az autót, amelynek egyébként sincs oka a szégyenkezésre: a végsebessége például 290 km/h-s, ami mai szemmel nézve is figyelemre méltó, az ’50-es évek közepén pedig valóban páratlannak számított. A 300 SLR Uhlenhaut Coupéba egy 3.0 literes, nyolchengeres, közvetlen befecskendezésű, 276 lóerős motor került, amely a hírek szerint – hasonlóan a most eladott autó többi részéhez – kifogástalan állapotban van. A vevő nevét nem meglepő módon nem hozták nyilvánosságra, viszont úgy tudni, a jótékonysági célokat is szolgáló aukció résztvevőinek biztosítékot kellett adni arra nézve, hogy a kocsit méltó körülmények közt tartják és nem is adják tovább.
A mostani árverés előtt hivatalosan egy a Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupéhoz képest kis túlzással „tömegterméknek” számító, 36 példányban fellelhető 1962-es Ferrari 250 GTO számított a világ legdrágábban eladott kocsijának a maga 48,4 millió amerikai dollárjával (kb. 17 milliárd forint). Ehhez képest napjaink legborsosabb árú új autóit már tényleg „aprópénzért” meg lehet kapni: egy Bugatti La Voiture Noire ára 18,7 millió dollár (kb. 7 milliárd Ft), míg a 3 példányban gyártott Rolls-Royce Boat Tailért 28 millió dollárt (bő 10 milliárd Ft) kértek el.