Ezeket a kocsikat reklámozzák 2 milliárdért

Ezeket a kocsikat reklámozzák 2 milliárdért

Magyar idő szerint vasárnapról hétfőre virradóra rendezik a profi amerikaifutball-liga (NFL) nagydöntőjét, azaz a Super Bowl-t, amely legalább annyira szól a „körítésről”, mint a sportról. Ehhez a bizonyos körítéshez pedig az autógyártók is hozzátartoznak, akik a koronavírus iparágra gyakorolt negatív hatásai ellenére sem hagyják ki, hogy a világ legdrágább reklámblokkjaiban hirdessék magukat és új modelljeiket. Lássuk, kik versenyeznek ezúttal a nézők, és hamarosan majd a világ vásárlóinak figyelméért!

A Los Angelesben sorra kerülő mérkőzést közvetítő NBC tévétársaság sajtóinformációk szerint körülbelül 7 millió dollárt, azaz átszámítva nagyjából 2,15 milliárd forintot kért egyetlen 30 másodperces reklámhelyért – azaz a különböző márkák másodpercenként 70 millió forintért igyekeznek majd belopni magukat a szívekbe. Ez elsőre több mint túlzó összegnek tűnik, de ha hozzátesszük, hogy az amerikai tévétörténelem 30 legnézettebb műsorából 28 valamelyik Super Bowl volt, és az utóbbi évek fináléi stabil 100 millió körüli tábort vonzottak (ehhez jön még több tízmillió külföldi rajongó), akkor a kép már egy fokkal árnyaltabb.

Ha van cég, melynek egész egyszerűen presztízskérdés hirdetni a döntőn, akkor az Amerika elsőszámú autóvállalata, a General Motors. A detroiti óriás tavaly egy emlékezetes, Will Ferrell főszereplésével készült kisfilmben „promózta” a villany-Hummert és a szintén tisztán elektromos Cadillac Lyriq-et. Idén csak annyi biztos, hogy a nézők ezúttal az Austin Powers-filmekből ismert Mike Myerst láthatják, de nem lenne meglepő, ha ismét az alternatív hajtású járműveit helyezné középpontba a GM.

Sztárból nem lesz hiány a BMW-nél sem, ahol Arnold Schwarzenegger tűnik majd fel Zeuszként. Tekintve, hogy a görög főistent többnyire villámmal a kezével ábrázolják, nem nehéz kitalálni, hogy a németek is az elektromos modellek iránti keresletet próbálják majd növelni. Utóbbi egyébként már így is „szabad szemmel látható” (tavaly összesen 800 ezer plug-in hibridet és csaknem félmillió villanyautót adtak el arrafelé), ezek után nem csoda, hogy az idei Super Bowl alatt feltűnik a Wallbox nevű, otthoni töltőket forgalmazó cég reklámja is.

Rátérve a várhatóan felbukkanó, konkrét típusokra, a Kia első teljesen elektromos kocsijára, az EV6-osra fűzi fel a maga sztoriját. A nálunk már tavaly bemutatkozott, az USA-ban idén debütáló ötajtós SUV 510 km-es hatótávval, és a csúcsváltozatában (GT) 577 lóerővel és 740 Nm-rel igyekszik teret nyerni magának a piacon. Hasonló utat választott a Hyundai is, amelynek méregdrága képkockáin a mifelénk már ismert, amerikai karrierjét pedig mostanság kezdő Ioniq 5 villany-SUV tűnik majd fel.

Említést érdemel még a Nissan, amely a 2023-ban érkező Ariya révén szintén megvillant egy elektromos modellt, de sokkal hangsúlyosabb lesz a kisfilmben a jövőre megújuló Nissan Z sportkocsi, amelyben az ígéretek szerint egy 3.0 literes, hathengeres, ikerturbós motor dolgozik majd, 400 lóerős maximális teljesítménnyel.

A fentieket látva két kérdés maradt tehát. Az egyik, hogy ki nyeri a Cincinatti Bengals és a Los Angeles Rams meccsét, a másik pedig, és bizonyos értelemben ennél is legalább akkora tét, hogy melyik márkának jön majd be, hogy több mint 2 milliárd forintnyi dollárt költ „30 másodperc hírnévre”.