Ezt a villanyosítást talán megbocsátják a Porsche-rajongók

Ezt a villanyosítást talán megbocsátják a Porsche-rajongók

Idén ünnepli 60. születésnapját az ikonikus Porsche 911-es, a nyolcadik generációjánál tartó sportkocsi fejlesztői pedig egy jelentős újdonsággal rukkoltak elő az évfordulóra. A minap bemutatott Carrera GTS ugyanis a népszerű kétajtós modell történetében először hibrid hajtást kapott. Konnektorról való tölthetőségről azonban szó sincs, a T-Hybrid névre keresztelt, meglehetősen egyedi rendszer célja ugyanis hivatalosan csak a teljesítmény fokozása. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében az újdonsággal kapcsolatos tudnivalókat vesszük sorra röviden.

Nem kis fába vágták a fejszéjüket a Porschénál, hiszen elmondásuk szerint a vadonatúj 911 Carrera GTS-sel úgy akartak teret adni a modern technológiának, hogy közben hűek maradnak a típus hagyományaihoz. Az autós világban nem egy ehhez hasonló „öszvérkísérlet” ért már csúfos véget, az első reakciók alapján azonban a stuttgarti vállalat most sikerrel járhatott a „jut is, marad is” koncepciójával.

Ami a részleteket illeti, a Carrera GTS lelkét egy teljesen új fejlesztésű, 3.6 literes, hathengeres, turbófeltöltős benzinmotor adja, amihez egy nyolcsebességes, duplakuplungos váltó tartozik. Utóbbiba egy elektromos motort is integráltak, amely képes akár 54 lóerővel és 150 Nm-nyi nyomatékkal támogatni az erőforrást. De ez még nem minden, a bevezetőben említett T-Hybrid rendszernek ugyanis egy a turbófeltöltőbe épített, generátorként is funkcionáló villanymotor is része, ami szintén jelentősen hozzáad a kocsi dinamikájához.

A kupé összteljesítménye így 541 lóerő, maximális nyomatéka pedig 610 Nm, aminek köszönhetően a teszteken sikerült áttörnie a bűvös 3 másodperces határt a 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulásban, a végsebesség pedig 310 km/h környékén van. A közvetlen elődjéhez képest is figyelemre méltó „fürgeség” egyik kulcsa, hogy az innovatív hibrid technológia (mely a fentieken túl egy 1.9 kWh-s akkumulátort is magába foglal) alkotóelemei ellenére a jármű mindössze 47 kilogrammot „hízott”.

A külső vonásait illetően a Porsche 911-es tradícióit üzembiztosan követő kocsit most háromféle verzióban leplezték le: az „alapvariáns” mellett érkezik a Carrera 4 GTS névre keresztelt, összkerekes kivitel, valamint a nyitott tetejű Cabriolet-modell is. Ezek a tervek szerint még az idei év vége előtt a kereskedésekbe kerülnek, forintban kifejezve nagyjából 60 milliós indulóár mellett. A márka illetékesei a mostani bejelentéssel egy időben további változatok piacra dobását is előrevetítették (Turbo, Turbo S, GT3 RS), ezekre azonban minden bizonnyal 2025-ig várni kell.