Ezzel tér vissza Európába a GM

Ezzel tér vissza Európába a GM

A General Motors 2017-ben adta el az Opel és a Vauxhall márkákat a Peugeot csoportnak (amely azóta beolvadt a Stellantis konszernbe), ezzel sok évtized után kivonult az európai piacról. A visszatérésre egészen mostanáig kellett várni, a minap ugyanis elindult az égiszük alá tartozó Cadillac Lyriq forgalmazása Svájcban – amely a hírek szerint csak az első lépése a nagy „újranyitásnak”. Az Automeister szervizhálózat soron következő írásában a lehetséges további tervek mellett a luxus villany-SUV-ot vesszük górcső alá.

A legfrissebb statisztikák szerint Európában ma már minden ötödik eladott új autó teljesen elektromos, így nem csoda, hogy a neves itteni gyártók már nemcsak Keletről (pl. Chery, BYD, Xpeng, Nio, hogy csak néhány, mostanság megérkező/idetartó kínai márkát említsünk), hanem a GM képében Nyugatról is kapnak konkurenciát. Az amerikai óriásvállalat a nem épp a szűkös pénztárcákról híres Svájcban indítja kontinenshódító kampányát, de az ígéretek alapján 2 éven belül további 5 országban is elérhetővé teszik a Cadillac Lyriqet.

A tavaly debütált, ötajtós, közepes méretű szabadidő-autó karrierje nem indult könnyen, logisztikai nehézségek miatt az első 1 évben alig 2000 példányt tudtak átadni a vevőknek, de az utóbbi hónapokban már jelentősen felgyorsult az értékesítés. Minden esély megvan rá, hogy a kocsi Európában is kelendő lesz, a 82 ezer svájci frankos, azaz átszámítva kb. 33 millió forintos indulóára ugyanis versenyképesnek tűnik a többek közt BMW iX, a Mercedes EQE SUV vagy épp az Audi Q8 e-tron fémjelezte szegmensben.

A nemrég leleplezett Honda Prologue-hoz hasonlóan a BEV3 platformra épülő Lyriq-ben egy 102 kWh-s akkumulátor kapott helyet, amelynek segítségével akár 530 kilométer is megtehető újratöltés nélkül. A szimpla motoros, hátsókerék-meghajtású változat 345 lóerős teljesítményt és 441 Nm-es csúcsnyomatékot ígér, míg a dupla motoros, összkerekes verzió már 510 lóerőt és 610 Nm-t. Az 5 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,62 méter magas jármű – egy átlagos villany-SUV-hoz hasonlóan – nagyjából 2,5 tonnát nyom a mérlegen.

És ha már szóba került a súly: a General Motors médiainformációk szerint nemcsak a Cadillac Lyriq-et vinné tovább egyre több európai államba, hanem idővel más modellekkel is megjelenne az itteni piacon. Az egyik esélyes jelöltként a két éve debütált elektromos Hummert emlegetik, amit bizonyára errefelé is sokan tárt karokkal fogadnának. Ennek forgalmazása azonban nem lenne olyan egyszerű, a több mint 4 tonnás tömege miatt ugyanis több országban is már nehézteher-gépjárműnek számítana – ami ismét rávilágít a villanyautók és a környezettudatosság sokak szerint kissé ellentmondásos kapcsolatára.