Fagyos próbatételen a BMW i7

Fagyos próbatételen a BMW i7

A villanyautókkal kapcsolatos gyakori kritika, hogy nagy hidegben sokat veszítenek a hatékonyságukból. Éppen ezért hol máshol lehetne legjobban tesztelni a piacra dobás előtt álló modelleket, mint a világ egyik legfagyosabb szegletében? Így tesz ezekben a napokban a BMW is a fejlesztés utolsó fázisában járó elektromos luxusszedánjával, az i7-tel, amely, ha az Északi-sarkkörnél megállja a helyét, aligha lesz problémája a barátságosabb éghajlatú vidékeken.

A Svédország északi részén található Arjeplog település miliőjéről sokat elmond, hogy néhány évvel ezelőtt a helyi vezetés 3,5 millió forintnak megfelelő svéd koronát kínált fel minden olyan családnak, amely hajlandó odaköltözni. Szó, ami szó a BMW mérnökei sem önszántukból utaztak oda, hanem hogy az ez idő tájt napközben is mínusz 20 Celsius-fok körüli hőmérsékletet kihasználva extrém körülmények közt vegyék górcső alá az i7-es akkumulátorának és villanymotorjának viselkedését.

A környék a maga hóval és jéggel fedett útjaival ráadásul arra is kitűnő terep, hogy a 7-es széria teljesen elektromos változatának futóműrendszerét, fékeit vagy épp menetstabilizáló technológiáját is próbatétel elé állítsák, és ha kell, finomhangolják. A német gyártó közlése szerint a lappföldi tesztek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy az i7-es egyszerre nyújtson sportos és kényelmes vezetési élményt, ami a tisztán elektromos luxusszedánok mezőnyében ritkaságszámba megy.

A BMW i7 a 7-es széria többi új tagjával együtt jövőre debütálhat a kereskedésekben. Sajtóértesülések alapján az elérhető specifikációkat illetően az iX-nél alkalmazott recepthez nyúl a vállalat, azaz lesz egy alapmodell, egy az újratöltés nélkül megtehető út maximalizálására kihegyezett variáns (akár 650-700 km-es hatótávval), illetve egy teljesítményorientált verzió, adott esetben 750 lóerővel.

Az i7 közelgő, hivatalos premierjével tehát bővül a BMW villanyautós felhozatala, amelyben jelenleg az i3, az i4, az iX és az iX3 található. Mindez pedig még csak a „zöld út” kezdete a cégnél, várhatóan a közeljövőben megismerhetjük többek közt az X1-es SUV és az 5-ös széria elektromos modelljeit is. Úgy tűnik, a BMW fejlesztői csapatának tagjai jobban teszik, ha nem rakják túl mélyre a legmelegebb kabátjukat a szekrényükben – bőven lesz még ugyanis jelenésük mostanság a fagyos Északon.