Egy óriási dugóban rostokolva talán már sokaknak eszébe jutott, bárcsak valahogy el lehetne tűntetni a többi autóst, vagy „egyszerűen” csak felröpülni, és elsuhanni mások felett egészen az úticélig. Nos, előbbire a tudomány és a technika jelenlegi állása szerint nincs mód (szerencsére), utóbbin viszont egy ideje már dolgoznak neves járműgyártó cégek is.
Az Audi egy éve mutatta be a Pop.Up Next nevű „kétéltűjét”, amelyet a világ egyik vezető repülőgépgyártó vállalatával, az Airbusszal közösen fejlesztett ki. Ez tulajdonképpen egy olyan moduláris utaskabin, amely képes kerekeken gurulni, de akár csatlakoztatható egy kvadrokopterhez is, ami a levegőbe emeli a szerkezetet. A meglehetősen futurisztikus formatervezésért az Italdesign stúdió felelt.
A cégnél akkor arról beszéltek, akár hónapokon belül elkészülhet a teljesen működőképes prototípus, azonban a munkálatok a jelek szerint azóta elakadtak. A napokban kiadott közleményükben például már úgy fogalmaznak: „azt gondoljuk, hogy nagyon hosszú idő kell még, mire egy olyan légitaxiból, amely szükségtelenné teszi a járműváltást, szériagyártásra alkalmas eszköz lehet.”
A vállalat hozzátette, a teljesen elektromosnak és önvezető közlekedésre is képesnek álmodott Pop.Up Nexttel a lehető legnagyobb fába vágták a fejszéjüket. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy alighanem még csak nem is a műszaki megoldások jelentik a projekt legfőbb kihívását, hanem az, hogy az elkészülő jármű megkapja a szükséges engedélyeket a hatóságoktól a közutak és a légtér használatára. Pláne, ha gyors egymásutánban akar majd váltani egyik „közegről” a másikra.
Szakértők szerint egyébként a „jegelésnek” ahhoz is köze lehet, hogy a szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó Porsche is nemrégiben jelentette be, ők is dolgoznak egy embert is szállítani képes autó-drón hibriden. Könnyen lehet tehát, hogy a konszernen belül most a Porsche projektje kapja meg az elsőbbséget – és nem mellesleg a forrásokat. A történet pikantériája, hogy utóbbi cég éppen az Airbus legnagyobb riválisával, a Boeinggel működik együtt a légitaxi-fejlesztésben.
A fentiek kapcsán bizonyára többeknek eszébe jut a Vissza a jövőbe trilógia második része, ahol a főszereplők már 2015-ben is repülő autókkal közlekednek. A kultikus 1989-es film a videótelefonálást, a 3D-mozit vagy épp az önbefűzős cipőket jól megjósolta, de a fel- és leszállni képes kocsik terén 4 évet már biztosan tévedett, és most úgy fest, lesz az még egy kicsit több is.