Szinte napra pontosan egy éve lengette be a Ford, hogy Európa jelenlegi legnépszerűbb pick-upja, a Ranger palettája rövidesen plug-in hibrid variánssal bővül. A jelek szerint a konnektoros változat érkezése most már tényleg a küszöbön áll, a most zajló hannoveri IAA Transportation eseményen ugyanis a vállalat hivatalosan is lerántotta a leplet a járműről, ezzel együtt pedig helyre tette a médiában jó ideje keringő pletykákat a kocsi műszaki részleteit illetően. Többek közt ezeket vesszük sorra az Automeister szervihálózat aktuális bejegyzésében.
Az előző teljes esztendőben mintegy 58 500 Ford Ranger talált gazdára Európában, ami nagyjából annyi, mint a pick-up eladási toplista második és harmadik helyén álló Toyota Hiluxból (43,1 ezer) és Isuzu D-Maxból (15,5 ezer) együttvéve. Érdekesség, hogy a ranglista negyedik helyén pedig a Rangerrel azonos alapokon nyugvó Volkswagen Amarok áll (9,3 ezer).
Ezt a már így is erős keresletet szeretné fokozni a Ford azzal, hogy előrukkol a kisteherautó első, villanymotorral felszerelt verziójával. A Ranger a teljes elektromosítást ugyan elkerülte (szemben pl. az F-150 Lightninggal), azaz a 2.3 literes, négyhengeres, benzines EcoBoost erőforrás marad, de kiegészül egy önmagában 102 lóerős elektromos motorral, valamint egy 11.8 kWh-s hasznos kapacitással rendelkező akkumulátorral.
A tízsebességes automata váltóval ellátott kocsi kombinált csúcsnyomatéka 690 Nm, ami a gyártó közlése szerint a legmagasabb érték a Ranger-családon belül. Közben azért a teljesítmény terén sincs oka szégyenkezésre a plug-in hibrid terepjárónak, mert bár a maga 279 lóerőjével a házi rekordertől, a nagyjából 400 lóerős Ranger Raptortól elmarad, de izmosabbnak számít, mint például a 3.0 literes, V6-os turbódízel kivitel.
A tesztek alapján az újdonság 45 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ami abból a szempontból nem tűnik kevésnek, hogy a Ford egy korábbi belső felmérése szerint a Ranger-tulajdonosok csaknem fele (48%-a) ennél kevesebbet autózik naponta. Ráadásul – más hibrid- és villany-Fordokhoz hasonlóan – az új Ranger is képes arra, hogy az aksiról egyszerre akár két elektromos eszközt működtessen közvetlenül, ami egyes munkaköröknél vagy épp kempingezés során kifejezetten jól jöhet.
Ugyancsak kedvező hír lehet a leendő felhasználóknak, hogy a Ranger PHEV mind a maximális teherbírás (1 tonna), mind a vontatási kapacitás (3,5 tonna) terén hozza hagyományos elődei értékeit. A Dél-Afrikában készülő, de döntően az európai piacra szánt pick-upok várhatóan jövő tavasszal érkezhetnek meg a kereskedésekbe, méghozzá a becslések alapján nagyjából 45 ezer eurós, azaz átszámítva kb. 18 millió forintos indulóáron.