Már az utolsó fázisában jár a Ferrari első szabadidő-autója, a Purosangue fejlesztése, az olaszok pedig a minap azt is elárulták, hogy a debütáló változatban V12-es motorok kapnak helyet. Mindez némi megnyugvást jelenthet a márka legvérmesebb rajongóinak, akiknek azért így is van mit „megemészteniük”: nem elég ugyanis, hogy a sportkocsikkal legendássá vált cégnél „hobbiterepjárók” gyártására adják a fejüket, de, ha hinni lehet a híreknek, az elektromos autózás terén is egyre ölesebb lépéseket tesznek majd.
„Számos lehetőséget teszteltünk, de egyértelmű, hogy a teljesítmény és a vezetési élmény szempontjából a V12-es a lehető legjobb választás” – nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója a közelgő SUV-t illetően. A 2017-ben beígért Purosangue az eredeti tervek szerint már idén az utakra került volna, azonban az utóbbi időszak autóipart is sújtó nehézségei miatt jelenleg a 2023-as céldátum tűnik reálisnak.
A sokak szerint „szentségtörő” Ferrariról korábban annyit osztottak meg, hogy a 2020-ban bemutatott Ferrari Roma nevű grand tourerrel azonos plaformra épül, és egy nyolcsebességes, dupla kuplungos automata váltó kerül bele. A mostani bejelentés előtt a többség arra számított, hogy V8-as erőforrással és hibrid technológiával érkezik majd a SUV – bár a hírek szerint erre a verzióra sem kell majd sokat várni. Sőt, sokan biztosra veszik, hogy az évtized közepe táján a Purosangue alapjain jön két teljesen elektromos Ferrari szabadidő-autó is.
A márka első hobbiterepjárójával kapcsolatos teljes képhez egyébként hozzátartozik, hogy a többször emlegetett „Purosangue” kifejezés (melynek jelentése egyébként „telivér”) egyelőre csak „munkacímnek” tekinthető, a kocsival kapcsolatos első cikkek idején ugyanis egy ugyanezt a nevet viselő jótékonysági alapítvány jelezte, már regisztrált védjegyet erre a névre, így a Ferrari nem használhatja azt.
A leendő autókon díszelgő feliratnál persze sokkal érdekesebbek a műszaki részletek. A cégvezér ezúttal bővebb információkat nem osztott meg a V12-es motorról, de a szakértők nagy része a Ferrari 812 Superfastból ismert 6.5 literesre tippel, amely 800-830 lóerőt tud. Amennyiben ez a várakozás beigazolódik, a Purosangue lesz a forgalomban lévő legerősebb SUV, letaszítva a trónról a 710 lóerős Dodge Durangót.
Már ez utóbbiból is kiderül, hogy a Ferrari – a brand vonzereje mellett – elsősorban a teljesítmény terén akar kitűnni a luxus szabadidő-autók egyre sűrűbb (és népszerűbb!) mezőnyéből, amelyben a teljesség igénye nélkül a Lamborghini Urust, az Aston Martin DBX-et, a Bentley Bentaygát vagy épp a Rolls-Royce Cullinant találjuk.