Fokozni a fokozhatatlant: az új SSC Tuatara Striker és Aggressor hipersportautók most debütáltak

Fokozni a fokozhatatlant: az új SSC Tuatara Striker és Aggressor hipersportautók most debütáltak

Jó tudni, hogy az Aggressor legerősebb változata akár 2200 lóerős teljesítmény leadására is képes lehet. Megmaradt tehát a csúcsvillanyosok konkurenciájának, a „benzinvérű” tervezők alighanem egyik utolsó dobásaként.

Ráadásul egy rekorddöntővel állunk szemben, ugyanis idén januárban az SSC Tuatara lett a világ leggyorsabb sorozatgyártású sportautója. A Tuatara ekkor – két érvénytelenített csúcsdöntés és némi polémia után – már nem Nevadában vágtázott egy lezárt országútszakaszon, hanem a Florida államban található Kennedy Űrközpont kifutópályáján diktált őrületes tempót. Az SSC hipersportautója (a biztos hitelesítés okán) két futást produkált, az egyik irányban 450 kilométer/órát, a másik irányban pedig 460,4 km/órát ért el, a két mérés átlaga (egyben az új rekord) pedig 455,3 km/óra lett. Az 500-as álomhatárt tehát nem sikerült elérni, de a Koenigsegg Agera RS 2017-ben bemutatott 447,2 km/órás átlagát sikerült, ha nem is a kalkulált mértékben, de túlszárnyalnia.

Az amerikai autógyártó most a Tuatara két új, természetesen még spécibb változatát mutatta be. A Tuatara Striker és Aggressor modellek nagyobb leszorítóerővel, nagyobb teljesítménnyel és több választható kiegészítővel érkeznek. Azaz erősebbek lesznek a menetbiztonság hozzá hangolásával, ráadásul az egyedi igényeknek sem fog sok minden határt szabni - persze annak, aki megfelelően vastag pénztárcával rendelkezik.

A finomhangolás jól sikerült, aTuatara Striker egy új aerodinamikai csomagnak köszönhetően jóval nagyobb leszorítóerővel rendelkezik, mint az amúgy nem rossz paraméterekkel bíró alapverzió. A munkát mellesleg nem kapkodták el, hiszen Jason Castriota, az SSC tervezője elmondta, hogy több mint 1000 órát töltöttek a dizájn kialakításával. A kiegyensúlyozásra is nagy hangsúlyt fektettek: a leszorítóerő 45,4%-a jut az első tengelyre, a fennmaradó 54,6% pedig a hátsó (a hajtott) tengelyre helyeződik.

Az individualisták nem fognak csalódni az új betontorpedók megrendelésekor, ugyanis a gyártó elmondása alapján „szinte határtalan” lehetőséget ad a vásárlók számára, hogy kedvük szerint alakítsák a sportautó teljesítményét, kinézetét és kiegészítőit. Az ügyfelek nem készterméket kapnak, mert az ígérethez híven már a tervezés elejétől fogva bevonják őket a folyamatba. Az Aggressor új tulajdonosai még a kipufogórendszer kialakítását is megszabhatják, ráadásként autójuk olyan hangos lehet, amennyire csak akarják, hiszen a versenypályára tervezett modellre nem vonatkozik decibelkorlátozás.

A Striker modellekben a bivalyerős, közel hatliteres, de amerikai lévén nem 12 hengeres motort találunk. Az 5,9 literes ikerturbós V8-as igazi technikai gyöngyszem, mely 1350 lóerős teljesítmény és 1334 Nm nyomaték leadását teszi lehetővé. A hátsókerék-meghajtású sportautó végsebessége alapból meghaladja a 430 km/órát. Az Aggressor modell még rátesz egy lapáttal: a szabadon alakítható specifikációi kiaknázásával akár 2200 (!) lóerős teljesítményére is képes lehet.

A limitált példányszám a kuriózumok kiváltsága: az SSC a hírek szerint összesen 100 Tuatara és Tuatara Striker, valamint 10 Tuatara Aggressor gyártását tervezi. A specifikációktól függően az új modellek legalább 56 millió forintnak megfelelő összeggel növelhetik a Tuatara alapmodell egyébként is csillagászati árát (a becslések szerint a csúcsmodellek ára mintegy 2 millió dollárra rúg!). Mindegyik autót egy üzemben, a vállalat Richlandben lévő gyáregységében állítják össze. Jared Shelby, az SSC vezérigazgatója tájékoztatójában elmondta, hogy 2022-re még be tudnak fogadni rendeléseket, így akiket felcsigáztak a fentiek, még szaladhatnak egyéni kipufogóhangot választani.