A Lotus nem olyan régen leplezte le utolsó, kizárólag belsőégésű motorral felszerelt autóját, az Emirát, a kétajtós kupénak pedig immár előrukkoltak a GT4-es versenyautó-változatával is. A vadonatúj kocsi az utcai verzió kifejezetten erős alapjaira építve próbálja majd elérni, netán túlszárnyalni nagy elődje, az Evora sikereit – miközben a patinás brit gyártó kínai tulajdonosa „farvizén” végleg átevez az elektromos autózás világába.
A Lotus Emira a mögöttünk hagyott nyár egyik „slágere” volt az újonnan bemutatott sportautók mezőnyében. A kezdetektől fogva az utolsó hagyományos meghajtású Lotusként meghirdetett kocsiba a Toyotától érkező, 3.5 literes V6-os, szuperfeltöltős motor kerül, amely az ígéretek szerint 2,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintet és 290 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.
A maga 4,41 méteres hosszával, 1,98 méteres szélességével és 1,22 méteres magasságával a közvetlen elődjei, azaz az egyaránt mostanság leköszönő Elise, Exige és Evora közül leginkább utóbbihoz hasonlítható. Amennyire kicsik azonban a különbségek a méreteket illetően, annyira nagy előrelépést vár az Emirától a Lotus az eladások terén: az említett három modellből évente összesen is csak kb. 1500 fogyott, míg az újdonság kapcsán csaknem évi 5000 példányról szólnak a hivatalos elvárások.
Talán az utcai változat értékesítésének támogatása is közrejátszik abban, hogy a napokban debütált a GT4-es verzió is. Ezt a külső vonások terén főleg a „célnak” megfelelő, jókora hátsó szárny különbözteti meg a „normál” Emirától, de a szakavatott szemek a padlólemez orrkúp alá nyúló, splitternek, bibnek és T-Ray-nek is hívott szakaszára is felfigyelhetnek.
A versenyautót ugyancsak a Toyota 3.5 literes V6-osa hajtja, kereken 400 lóerős teljesítménnyel. A kocsi dinamikájának javulásához minden bizonnyal sokat hozzátesz majd, hogy az utcai verzió 1405 kilogrammos tömegét sikerült 1260 kg-ra lefaragni. Mi tagadás, szüksége is lesz az Emirának a „lendületre”, ha méltó utódja akar lenni az Evorának, amely a különböző GT4-es szériákban sikert sikerre halmozott, és többek közt olyan vetélytársakkal vette fel a kesztyűt, mint a BMW M3, a Porsche 911, a Chevrolet Camaro vagy épp az Aston Martin Vantage GT4-es variánsai.
Az Emira a hírek alapján a Lotus angliai gyárában készül majd, de ezzel párhuzamosan már gőzerővel zajlanak a vállalat kínai üzemének munkálatai is. A wuhani komplexumban már jövőre elindulhat a Lotus „elektromosautó-család” első tagjainak gyártása, szoros együttműködésben a Lotus anyacégével, a kínai Geely csoporttal. Ha minden a terveik szerint halad, a Lotus, ha nem is lép be a klasszikus tömeggyártók sorába, azért közelít hozzájuk: a kínai üzem kapacitása évi 150 ezer jármű lesz, ami a 15-szöröse az európai gyárénak.