Hadat üzen a Teslának a Lucid Air

Hadat üzen a Teslának a Lucid Air

Adott egy kiváló mérnök, aki oroszlánrészt vállalt az utóbbi évtized egyik meghatározó autójának születésében, majd elszerződött egy rivális céghez, ahol egy olyan kocsi kifejlesztésén dolgozott, amelyet deklarált módon a korábbi remekműve vetélytársának szánnak. Mindez akár egy dél-amerikai szappanopera alaphelyzete is lehetne, de mi inkább maradjunk a kontinens északi részén és a történet autós szálánál.

A bevezetőben említett urat Peter Rawlinsonnak hívják, és 2009-ben csatlakozott a Teslához, ahol a Model S projekt vezető alakja lett. 2013-ban, egy évvel a sokszorosan díjazott és körülrajongott, elektromos luxusszedán piacra dobása után otthagyta Elon Muskékat a szintén kaliforniai Lucid Cars kedvéért, ahol az Air névre keresztelt jármű fejlesztésének felelőse lett.

A Lucid Airrel kapcsolatban egy pillanatra sem rejtették véka alá, hogy minden tekintetben túl akarnak vele tenni a Tesla Model S-en. Ha hinni lehet a napokban nyilvánosságra hozott tesztek eredményének, akkor a hatótávolság terén ez úgy fest, sikerült is. A FEV North America nevű független cég 517 mérföldre mérte az egy feltöltéssel megtehető távolságát, ami átszámítva csaknem 200 kilométerrel több, mint a Model S vonatkozó adata.

Mindez persze még nem hivatalos, bár hozzátehetjük, hogy a FEV vizsgálata általában nagyon hasonló eredményeket hoz, mint a hivatalosnak tekintett EPA-mérések. A kérdés már csak az, vajon a véglegesnek tekinthető változatot vetették-e a teszt alá, vagy esetleg a hangzatos eredmény kedvéért az Air valamivel nagyobb akkucsomagot kapott erre az alkalomra? Sokat már nem kell várni a válaszra, az autó hivatalos bemutatója ugyanis szeptember 9-én esedékes.

Ami a korábban ismertté vált (vagy a szaksajtó által kikövetkeztetett) információkat illeti, a Lucid Airt mindkét tengelyen egy-egy 600 lóerős villanymotor hajthatja és nagyjából 2,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Korábban egy prototípust már aszfaltra bocsátott a gyártó, amely hatásos belépőként villanyautós körrekordot futott az autó- és motorsportból is jól ismert Laguna Seca-i versenypályán.

A kocsi a beharangozók szerint a legáramvonalasabb sorozatgyártott modell címre is esélyes, ami a Forma–1-ben edződött tervezőcsapat érdeme. Az árral kapcsolatban egyelőre 100 ezer dollárról, vagyis forintban kifejezve csaknem 30 millió forintról hallani, de állítólag rövidesen elkészülhet egy „mindössze” 60 ezer dollárt kóstáló alapváltozat is.

Az első – USA-beli és kanadai – tulajdonosok a tervek szerint jövőre vehetik át saját példányukat, a Lucidnál pedig idővel a nagy potenciált tartogató kínai piacokra is szeretnének betörni. Hogy ez sikerül-e, és hogy a vásárlók valóban a Tesla Model S méltó riválisának találják-e a Lucid Airt, hamarosan kiderül.