Véget ért a 2019-es Év autója választás. A független szakértőkből, autós újságírókból álló, időszakonként frissülő zsűri – amelynek 2 magyar szakíró is tagja – több mint 30 éve választja meg több fordulóban az év autóját.
A végső választás az Alpine A110 sportkocsi, a Citroën C5 Aircross (SUV), az új Ford Focus, a Jaguar I-Pace (SUV), a szintén új Kia Ceed, a Mercedes A osztály és a Peugeot 508 között dőlt el. A versenyre a gyártók nevezik a friss kocsikat, a zsűritagok pedig több körben szavaznak, folyamatosan szűkítve a mezőnyt, amelyben idén elképesztően szoros befutót láthattunk. Végül a versenyt a szavazatszámlálás után a minden elemében új és formabontó, tisztán elektromos SUV, a Jaguar I-Pace nyerte, de csak, mert ezt a járgányt többen javasolták győztesnek. A pontozásban ugyanis szintén 250 pontot kapott a (Renault) Alpine A110 is, míg az új Ceed csak jottányival, 247 ponttal lett bronzérmes. A 4. helyre befutó Focus 235 ponttal zárta a versenyt, ami nagyon régen volt ennyire szoros. Más kérdés, hogy a verseny hivatalosan csak egyetlen győztes helyet hirdet, és megint más kérdés, hogy a legjobb négy közül csak a harmadikat és negyediket sorolhatjuk be a hétköznapi autó kategóriába. A 70 ezer Eurós Alpine A110 és a 82-100 ezer euró közötti árú I-Pace ugyanis mifelénk minden bizonnyal kevesek játékszere lesz, különösen, ha használati korlátaikat is figyelembe vesszük; az egyik egy kis sportkupé, a másik pedig tisztán elektromos, annak minden előnyével és hátrányával. A versenyről minden információt megtalálni a hivatalos honlapon: http://www.caroftheyear.org