Hathengeres hibridet villantott a Ferrari!

Hathengeres hibridet villantott a Ferrari!

Maranellóban bemutatták a legifjabb Ferrarit: a 296 GTB az első olyan hathengeres, utcai sportautó, amely az ágaskodó lovas emblémát viseli magán. A kétajtós kupé a hibrid technológiának köszönhetően a V8-as F8 Tributónál is nagyobb összteljesítményt tud felmutatni, miközben városi körülmények közt (már, ha valaki ott tervezi használni…) tisztán elektromos üzemmódban is el lehet vele boldogulni. Lássuk, mit tudunk még a csaknem 100 millió forintos újdonságról!

Először is, a bevezetőben nem véletlenül fogalmaztunk úgy, hogy az első Ferrari-logós V6-os kocsiról van szó, hiszen már a ’60-as években is gyártott a cég hathengereseket, azokat azonban Dino márkanév alatt forgalmazták. A vérbeli rajongók közül néhányaknak a hengerszámcsökkenés mellett bizonyára a villanymotor megjelenését is nehéz megemészteni – pedig ez már messze nem az első alternatív meghajtású Ferrari. Az első hibrid a 2013-ban debütált LaFerraria volt, a 2019-ben leleplezett SF90 Stradale pedig már a plug-in hibrid technológia úttörője volt házon belül.

Ezt a vonalat viszi most tovább a 296 GTB, amelyben egy 3.0 literes, biturbós, 663 lóerős „hagyományos” erőforrás és egy 166 lóerős villanymotor kapott helyet. A rendszerteljesítmény így a most nyilvánosságra hozott számok alapján 829 lóerő (8000-es fordulatszámon), a csúcsnyomaték pedig 740 Nm (6250-es fordulaton). A mindössze 119 centi magas sportkocsi 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, de a 200 km/h-s tempó eléréséhez is csak 7,3 mp-re van szüksége, a végsebessége pedig 338 km/h környékén van.

A fejlesztők munkáját dicséri, hogy a padlóba épített, 7,45 Kwh-s akkumulátor ellenére is 1470 kilogrammon tartották a kocsi súlyát – bár ebben azért segítségükre volt, hogy a korábbi kupékban használt V8-as motorokhoz képest a V6-os mintegy 30 kg-mal kevesebbet nyom. Akárhogy is, a 296 GTB kilogramm/lóerő mutatója 1,77, amit sokan megirigyelnek a kategóriájában.

Az említett akkumulátor a tesztek alapján 25 km-nyi tisztán elektromos hatótávra elegendő, a végsebesség viszont egy Ferrarihoz kissé talán méltatlan módon – ám a közúti közlekedés szabályainak megfelelően – 135 km/h. A hírek szerint a 296 GTB 269 ezer eurós, azaz forintban kifejezve nagyjából 95 milliós áron válik rendelhetővé, a szerencsés első tulajdonosok pedig már 2022 elején bele is ülhetnek.