Hazánkban is színre lépett: itt a Nissan Qashqai harmadik generációja

Hazánkban is színre lépett: itt a Nissan Qashqai harmadik generációja

Egy alapvetően sikeres termék átdolgozása mindig komoly feladat. A VW Golfnál talán a legnehezebb ez, de a Nissan Qashqai modell harmadik generációjának is tartania kell a lépést egy olyan szegmensben, amelyben mára tucatnyi vetélytársa van, s melyet részben ő alapozott meg.

Nem vitathatjuk: a C-szegmensben az első modern, mai értelemben vett szabadidő-autó volt a Nissan Qashqai, amely gyakorlatilag definiálta az európai crossovert, mint kategóriát. Hogy bejött-e időközben a japánok húzása, arról két adat árulkodik: alig 15 év alatt, világszerte több mint 3 millió darabot adtak el belőle. De semmi sem tart örökké, a második generáció idén már közel hét éves, itt volt az ideje a megújulásnak, főleg annak fényében, hogy mára ebben a szegmensben mintegy 20 féle hasonló autó van, amellyel tartani kellene a lépést. Dizájn szempontból az újdonság követi azt a vonalat, amelyet a kisebb Nissan Juke új generációja kezdett meg. Néhány igen feltűnő stílusjeggyel operál, így Full-LED fényszórókkal is, amelyek ebben a szegmensben elsőként intelligens, mátrix-led távfény opciót is kaphatnak, és a Nissan V-Motion hűtőráccsal, melyek a stílust definiáló elemek lesznek. 

A felpumpálás itt elmaradt, az új Qashqai méreteiben alig tért el az elődtől. Hossza 3,5 cm-rel nőtt, a magassága 2,5 cm-t, a szélessége pedig 3,2 cm-t. A hátsó fejtér 1,5 cm-rel lett szellősebb, a csomagtér viszont nyert, 74 literrel haladja meg az előző generációét, s immár 480 literes. Az új modell belterét alaposan átdolgozták, amire szükség is volt, ugyanis a legkönnyebb manapság itt hátrányba kerülni a nagyon gyorsan digitalizálódó világban. 12,3 colos képernyő került a sofőr elé, míg akár 10,8 col méretűt TFT képernyőt lehet rendelni a középkonzolra. Emellett a vezeték nélküli töltés, a távoli nyitás-zárás is alapfunkció lett.

A motorizáció terén is új fejezet nyílik a harmadik generációnál, mert náluk is elérkezett a villamosítás ideje. Sőt, nincs többé már csak önmagában dolgozó benzinmotor sem. Az alap aggregát az 1.3 literes, négyhengeres, DiG-T benzinmotor 138, illetve 156 lóerővel hajtja, de mindkét esetben már ott segít a 12 V-os enyhe hibrid rendszer mellette. A rendszer még talán kiegészítőnek mondható, főként a lassítások és a fékezés során visszanyert energiával tölt egy lítium-ion akkumulátort. De azért 20 és 110 km/h közötti gyorsítások során képes 6 Nm-t hozzáadni a motor 270 Nm-es nyomatékhoz, így adva némi plusz agilitást. 

A leginkább izgalmas mérföldkő egy úgynevezett e-Power változat megjelenése lesz a motoregységekben, igaz, ennek érkezésére még várni kell. Itt majd egy 1.5 literes benzinmotor csak az akkumulátor töltésért lesz felelős, a hajtást egy elektromos motorra bízzák rá, amely egyébként nem meglepően, a Leaf-ből érkezik. A 190 lóerős összteljesítményű modell akár „hatótávnövelt” elektromos autóként is definiálható. Viszont az érdekessége az, hogy tölteni ugyanakkor egyáltalán nem kell, csak tankolni. Végsebességben is inkább az elektromos autókra hajaz majd a maximálisan 170 km/h-s tempójával. A forgalmazó szerint a trendeket látva hosszabb távon az eladások felét már ez a hajtás fogja kitenni.

A Nissan nem aprózza el, az új Qashqai-ban minden biztonsági rendszer szériafelszereltség. A vezetéstámogató rendszerek is a csúcstechnikát képviselik, a frissített Nissan Propilot vezetéstámogató rendszer képes már önállóan gyorsítani és fékezni a járművet, sávban tartani és megtartani a távolságot az előtte haladóhoz képest az autót, illetve torlódáskor megállni és újraindulni.

A modell bevezetése 2021 augusztusában kezdődik majd és a harmadik generációs Qashqai alapárát 7,99 millió forintnál húzta meg az importőr, vagyis a bázismodell ára még a fájdalomküszöb alatt marad, de bővebb árlistát még nem tették közzé.